Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år. började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program. fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm. Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video, Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Marcus Holm skrev:
aa jo men dom verkar också satsa stort på videoväggar så det kanske inte behövs mycket mer ljus men som sagt, nåt mer hänger de nog upp
Nåt mer... De har väl bara hängt modergriden än?!Nåt mer blir nog massor mer.
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Då var vi här igen. Stort credd till teamet på plats, förutom A-ljudteknikern. Vem i hela friden har satt denne bakom spakarna? Varför kan inte Eurovision köpa Stålne och låta honom följa med alla produktioner?
Sen kan jag ju tycka till lite om ljus och bild också. Jag tyckte att ljuset syntes för lite, alltså för lite ljus på scenen. Såg bara ut i publiken. Sen så tycker jag att ledskärmarna är för högupplösta. Lågupplöst är fint. Bidragen är sämre än någonsin. Och kameraproduktionen ligger som vanligt i en klass för sig. Bidragen följer tendensen att de bara blir sämre och sämre för varje år. Men man kan ju inte komma från att det är en jäkligt häftig produktion...I all enkelhet