lightwave research color pro

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

lightwave research color pro

Inlägg av Kjell Andersson »

Någon som vet nåt om lightwave research color pro? det ska enl uppgift vara en färgväxlare, med tillhörande kontrollenhet. Bild på armaturen: http://www.solarisnetwork.com/item_1047" onclick="window.open(this.href);return false;

Stödjer den DMX, eller kan den modifieras att göra det tro?

Magnus Bergroth
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 16:18
Ort: Västerås

Re: lightwave research color pro

Inlägg av Magnus Bergroth »

Dom stödjer inte DMX. Däremot så går det att hämta kopplingsschemat från deras hemsida. Det är gammal hederligt TTL logic så det går att lista ut protokollet. Det finns lampor med TSR och XLR kontakter. Vi har ett gäng lampor som vi inte har använt på länge. Men vi byggde ett interface mellan deras protocol och DMX med hjälp av en microchip PIC 16f88, jag har nog assembler koden kvar. Lampan är lite speciell, det sitter tre 250W 110V lampor med tre glasfilter RGB. När man strappar lampan till 230V så sätter man dimmer max nivån till 50%. Vilket gör att om det blir kortslutning i triacen så blir det 230V till 110V lampan.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster