beställning från billebro.

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Pontus Ringholm
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 13:11
Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...

Peace
Ort: Rydal

beställning från billebro.

Inlägg av Pontus Ringholm »

Beställde ett scenljuspaket c från billebro.
Skulle komma med ett trekants truss och 2 stativ... trussen e 3m/2 sektioner.
När det senare kom till mig så fans alla lampor med, dimmer och stativer(vilket jag längtade som mest efter.) så skulle man plocka upp paketet.
visar sig att de har skickar ett 2hörns truss stativ istället och att det ena röret va en stor "fin" buckla i. så det gick inte att få i fästena etc i det.

Ville bara varna er andra som kommer som mig(små pojkar som inte har så stor budget att man kan köpa 100m 4hörns truss direkt.)

Hoppas att detta hjälper fler att inte gå i samma fälla som mig, Billebro heter fällan.

Peace

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Re: beställning från billebro.

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Pontus Ringholm skrev:Beställde ett scenljuspaket c från billebro.
Skulle komma med ett trekants truss och 2 stativ... trussen e 3m/2 sektioner.
När det senare kom till mig så fans alla lampor med, dimmer och stativer(vilket jag längtade som mest efter.) så skulle man plocka upp paketet.
visar sig att de har skickar ett 2hörns truss stativ istället och att det ena röret va en stor "fin" buckla i. så det gick inte att få i fästena etc i det.

Ville bara varna er andra som kommer som mig(små pojkar som inte har så stor budget att man kan köpa 100m 4hörns truss direkt.)

Hoppas att detta hjälper fler att inte gå i samma fälla som mig, Billebro heter fällan.

Peace
Vi är många som känner till det företaget.
Jag har själv jobbat där =/

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Pontus: Testa att göra en sökning på billebro så får du dig ett gott skratt, finns en del läsning att hitta....
//Carpvik

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Men du, jag förutsätter att du har kontaktat Billebro ang detta? Transportskada får ni lösa med transportföretaget och de kan ju faktiskt ha skickat fel pryttlar.

Jag vet att det har varit en hel del skitsnack om närmda firma, mig inkluderat, men att inte låta dem få en chans att lösa problemet innan man går loss på dem är väldigt fult, oavsett vilket företag det gäller!

Har du kontaktat dem och de vägrar hjälpa dig, ja då är det en helt annan sak.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Pontus Ringholm
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 13:11
Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...

Peace
Ort: Rydal

Inlägg av Pontus Ringholm »

Jag mailade dem i fredags och ska ringa dem imon då jag inte fått tid idag.
att de kan skicka fel det vet jag med. men jag tycker det är konstigt att de även utesluter 8st 6m kablar från paketet när jag gick med på att de kunde skicka det utan "stickpropparna"(vet inte hur shoko eller vad fan det heter stavas:P) och fick då 500:- avdrag...
(vilket jag tyckte va väldig mycket för bara det.

Men jag ska ge dem chansen att skicka rätt saker till mig...

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

hur har det gått här då...?
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Min bror beställde ett par hörlurar som han var tvungen skicka tillbaka på grund av skada. Det tog ETT ÅR innan han fick tillbaka pengarna!! De skyllde på alltifrån kollegor till inbrott, avskedade revisorer and you name it. Tur för dem att vi inte bor i sthlm.

Personalen i butiken (vasastan) är dessutom långt ifrån service minded.

Mina två cent.
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Pontus Ringholm
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 13:11
Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...

Peace
Ort: Rydal

Inlägg av Pontus Ringholm »

jodå, jag fick både rabbat och andra delar som inte va medräknade i paketet (dock inte alla de delar jag skulle få)

Men jag tycker de skötte det hyffsat i vilket fall som helst.

Peace

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Fast det tycker inte jag tänk om man beställt ett helt system och inte får alla delar med utan dom skickar med ett par hörlurar istället för en av topparna :P måsste ju få ihop det.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Pontus Ringholm
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 13:11
Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...

Peace
Ort: Rydal

Inlägg av Pontus Ringholm »

sant.
så dom klarade sig denna gånge, men som du säger carl, det måste ju vara rätt delar de skickar...

Peace

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster