Coemar?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Coemar?

Inlägg av Gustaf Tydén »

Har försökt att maila coemar direkt utan direkt lycka, är det någon som vet vem som servar coemar? Enligt deras hemsida ska det finnas i norge, men vem och vart? Frågar man bella så är det i princip omöjligt att få delar till coemar nuförtiden, men å andra sidan säljer ju dom robe så det är väl iof inget oväntat svar. Har kikat lite och jämfört deras 250 movinghads (robe/coemar) och det är ju skrämmande lika både på insidan och utsidan, så jag undrar om nån har provat att flytta delar rakt över? De tillverkades ju trots allt i samma fabrik då det begav sig!

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 17:37
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Det är så att robe snickrar i hop coemars 250 huvuden sedan går de tillbaks till italien där man påstås göra ngn form efterkvalitets kontroll samt skulle jag tro en annan bestyckning av filter samt gobo´s .Tror Robe köpt av coemar rätten att snickra i hop egna huvuden . I princip kan vem som helst köpa rätten till en egen ettiket bara det är nog många . Sk OEM produkter .
Mvh John.

Ett tips är att söka Krister Malmcrona i Sthlm han sålde coemar innan TTS-lighting gick i graven . (0)8 6125770 finns på detta telnummer kontors tid säljer numera kaffemaskiner han kan nog hjälpa dig .

Hmm kom på att du kan nog snacka med Abbe på Spectra han har nog grävt lite i coemar också.

Användarvisningsbild
Mats Wennersten
Rookie
Rookie
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 23 aug 2005, 19:09
Presentation: Ljudtekniker, Backlinetekniker med 28 års erfarenhet i turnébranchen, Har egen uthyrningsfirma
Ort: Rosersberg
Kontakt:

Coemarservice

Inlägg av Mats Wennersten »

Hej ! Vi har har fått jättebra support direkt från Coemar i italien, fullständing koll med mailade sprängskisser, sedan snabb leverans med bud, sedan har vi fått hjälp av Semilab i Stockholm med själva servicen.
Jag kan maila lite telefonnummer på tisdag när jag kommer till firman igen.
MVH

/Skuggan
Ears & Eyes AB

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Robe tillverkade förrut OEM till ett antal fabrikat, bl.a. Coemar, utan att ha ett eget märke.
Sedan skippade dom alla OEM och skapade Robe som eget fabrikat. Skakade om ordentligt i vift-branschen...

Säljer Malmqrona kaffemaskiner? Tja...kanske ungeför som Coemar...rostar :-)
Jan P.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Re: Coemarservice

Inlägg av Gustaf Tydén »

Skuggan skrev:Hej ! Vi har har fått jättebra support direkt från Coemar i italien, fullständing koll med mailade sprängskisser, sedan snabb leverans med bud, sedan har vi fått hjälp av Semilab i Stockholm med själva servicen.
Jag kan maila lite telefonnummer på tisdag när jag kommer till firman igen.
MVH

/Skuggan
Ears & Eyes AB
Halloy!

Det vore guld! Dra gärna iväg en kopia till Janne direkt oxå.

btw EAW:t lirar finfint nu! Det har gått ofta nu i höst!'

Tacktack!

zeroproduction@telia.com
jh.showbiz@telia.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 57 och 0 gäster