LED mesh/nät

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

LED mesh/nät

Inlägg av Michael Christiansen »

Hallå i värmen

Jag behöver lite intelligens omkring RGB(AL) nät, sådanna kvadrat nät med en liten vit kula som man kan köra grovkornig video/animationer på.

Jag har för mig att jag såg ett sådant europeisk produkt för en del år sedan på PLASA.

Nu har jag hittat nått liknande http://www.ledmeshscreen.com/sale-10049 ... splay.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fast det är ju kinesisk och då blir jag lite rädd...

Finns det någon i detta underbara forum, som har testat prylar som ovan, hur gör man? Hur många m2 kan man göra? Vad behöver man för burkar, servrar eller media players. Är det totalt idiotisk att hålla på med och vad är do och do-not.

Jag är fullkomligt novis i detta, men har ett tungt projekt i sensommaren som det kanske skulle kunna funka i...

Bästa och seriösaste inlägget honoreras med valfri öl vid nästa tillfälle :)

Mvh
Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
http://www.teaterlys.com" onclick="window.open(this.href);return false;
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker
Ort: Järna

Re: LED mesh/nät

Inlägg av Johannes Olsson »

Jag har kört ShowLed Animation som är som en backdrop med LEDs i.
De har även ett nät som är vattentätt (utomhus)
http://www.showled.com/products/showled-waterproof/" onclick="window.open(this.href);return false;

De som hade ShowLeden körde från Arkaos Express. Men tygerna hade vart ute med Roxette t.ex. och då kördes de på Hippo. Styrs via Showleds boxar så det man behöver är att mata in en video signal (VGA t.ex.) och sen löser väggen/nätets datorer det andra. Man gör en setup när man hänger upp det (storlek, riktning, avstånd) och sen löser väggen det själv. så ingen mer mappning från mediaservers osv efter det.
Jag har även kört det från Qlab.

En fin sak med ShowLed är asymmetrin i pixelarna. det känns inte som ett nät man tittar på trotts låg upplösning.

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: LED mesh/nät

Inlägg av Michael Christiansen »

Hallåj

Tack för all hjälp med att hitta rätt prylar.

Nu blir det nog ett Chroma Q color web 125 - nån som har jobbat med detta?

mvh
Micke på Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: LED mesh/nät

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag har en kund som har 100m LED-nät som heter "Traxon" till salu. Hör av dig om det är intressant.

Jag testade ChromaQ-nätet (den mer grovmaskiga varianten) för typ 10 år sedan, körde den via ArtNet, jag pixelmappade och la dit en Bitmap-fixture. Grafiken ritade jag pixel för pixel, frame för frame.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Johan Nightline Pettersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 22 apr 2009, 12:02
Presentation: Ljud & ljus uthyrare sedan 1991 östersund & stockholm

Re: LED mesh/nät

Inlägg av Johan Nightline Pettersson »

Vi har Colorweb 250
Hur många kvadrat behöver du?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst