Philips slutar sälja glödljus

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Philips slutar sälja glödljus

Inlägg av Nicke Löfgren »

Philips slutar sälja Special Lighting , P64 och några till kommer finnas kvar.

Någon som vet av någon sajt där man kan jämföra olika fabrikat så dom är ekvivalenta??

Se bifogad dokument vilka som kommer försvinna
PHILIPS -Entertainment Halogen.pdf
(88.34 KiB) Nerladdad 285 gånger

Jonatan Bergman
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 81
Blev medlem: tis 24 jun 2014, 01:47
Presentation: Hej jag heter Jonatan Bergman (JiBe Light)
Ort: Borås

Re: Philips slutar sälja glödljus

Inlägg av Jonatan Bergman »

Finns det någon info om det är några fler tillverkare som kommer sluta tillverka?

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Philips slutar sälja glödljus

Inlägg av Jonas Larsson »

Då berörs glödisar till 650/1000/1200w fresneller, 575w spottar med utbytbara linser (HPL sockel) och source 4 tex.

Blir ju lite problem för ovanstående armaturer om även GE/Osram går efter, då får man hamstra lampor.

Platinum, MSD/MSR, Par56 och par 64 verkar bli kvar då.

Försökte köpa en 2000w urladdningslampa med E40 sockel (till utebelysning på jobbet) från Osram men de fanns inte i sortimentet längre så det fick bli Philips. Men de skulle också sluta sälja den, tror det var samma datum som ovan, så de rensar nog bort även andra delar av sitt produktsortiment.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Philips slutar sälja glödljus

Inlägg av Michael Christiansen »

There goes the neighborhood...

Har just specat 8 stk CCT 650W fresneller till en liten klub, för att LED i fronten gick fetbort i testen.
Och då "lovade" jag kunden att det åtminstonde skulle produceras 6823P minst i 10 år framöver :(

Smart drag av Philips - tvinga entry customers att köpa deras svindyra LED lampor som inte kommer i närheten av halogenets värme.

Frågan är om Osram/Sylvania/Clay Paky går samma väg - då kommer GE, Radium och Ushio att få feta(re) tider i ett antal år.

Undrar vad producenterna tycker om detta - eller dom kanske var på samma after-work cocktail party nånstans...?

It's a fony world - tråkigt...

:(
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster