Färgväxlar Manual????

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Fredrik Zetterberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 11 okt 2004, 01:00

Färgväxlar Manual????

Inlägg av Fredrik Zetterberg »

Är det nån som har sprungit på en färgväxlare som heter MDI 2fer, en liten behändig 11färgers växlare för parkannor, Jag måste få tag i en manual om nån har en eller vet nån som har vore jag tacksam....

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Har hört talas om denna färgväxlare men dock aldrig använt den själv.
Om det kan vara till någon hjälp så vet jag att Teaterteknikhttp://www.teaterteknik.se/ har MDI 2fer på uthyrning så de borde nog även då ahr en manual av något slag. MEn om jag inte minns fel kunde deras hantera 16 färger istället för 11 men de är väl samma mekanik.

Hoppas de löses sig för dig
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: ons 04 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

hej hopp,
Bra minne du har! Vi har faktiskt ca 12st gamla MDI 2fer som ligger här och samlar damm, Ingen manual så långt ögat kan nå dock :(
Det var ett tag sen de införskaffades (före min tid).

Det här är i alla fall det jag har koll på:
MDI systemet består av Distro och sedan master och slave scrollrar.
Från distron drar man en scrollerkabel (spec 5-pol scrollerkabel, ej vanlig DMX) till Mastern, och från mastern kan man länka vidare till två Slavescrollrar.

På mastern kan man ställa in adress och Mode:
Mode 3 är det vanligaste läget, då varje scroller tar en krets, och fläkten går på auto. Om man ställer in exempelvis adress 101 på Mastern, blir nästa slave 102 och den sista 103.

Det är allt jag luskat ut (och haft behov av än så länge).
jag har missyckats med att hitta en ny manual på nätet. Det verkar inte finnas längre.


mvh
Nicklas


Nicklas Gustafsson
TEATERTEKNIK AB
www.teaterteknik.se

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Hej

Ja, man minns en del saker iaf här i livet :? Har själv använt en gång 6 stycekn MID 2fer och de var väl mest som de flesta andra scrollar...

Kul föresten att du Nicklas har hittat hit till forumet med :P

MVH

Erik
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster