Titan Mobile strul

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

jag erkänner direkt, jag är nybörjare på Titan :) Hur som helst är det några grejer jag har kört fast med, så jag hoppas få några bra tips här:
Cuer där jag använt Shapegeneratorn, där kommer inte själva effekten med när jag lägger den i en cuelist, dvs FX (rörelser på MH tex) vad kan det va? (de funkar när jag kör dom bara manuellt) Vidare så hänger vissa cuer kvar från föregående, fast jag varit noga med att stänga av de som ska bort i nästa cue i cuelisten, men det är inte alltid, bara på några... Jag har två cuelists och båda ska gå till winamp, men nu kvittar det hur jag gör så startar cuelist 1 fast jag gjort connect till cuelist 2, har testat hit å dit, men den startar alltid, och detta även fast den "page" som den ligger på inte är vald... jag har även flyttat cuelistorna så de ligger på varsin page nu och det hjälper inte heller...

jag har flera cuer i samma "steg" på vissa, men det ska gå enligt en annan snubbe, men kan det vara nåt med att nån cue har högre prio än nån annan och det är därför det strular? eller ska jag göra chases av flera cuer istället och lägga dom som steg i cuelisten?

tack på förhand! :)

Hampus Jigehamn
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 13:48
Presentation: Fan för den här jävla fyrtioteckenspärren.
Ort: Stockholm

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Hampus Jigehamn »

Har du sett till att i cue2 sparat nya värden på allt? Har du en gobo eller annan LTP-kanal i cue1 kommer den ligga kvar i cue2. Manualen är grym om man ska göra en show med mestadels cuelists.

Eller har jag förstått problemet fel?

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

jag har ju gjort cuelist 1 och 2 helt separat, men jag använder ju ibland samma cuer som jag gjort tidigare i både cuelist 1 och 2... jag tycker mej ha följt manualen, men det vill sej inte...

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Jonas Areskough »

Hejsa, det finns väldigt många sätt som påverkar varandra med avolite, men om vi börjar med Shape generatorn, för att den ska funka måste du ha en position, som redan är sparad på bordet som grund, dvs i "positon", och du måste välja denna position eller en annan innan du väljer shapen, glöm inte markera alla armaturer som ska jobba.

Då det gäller cue som hänger kvar så väljer du i menyn till höger "playback mode" och markerar cuen, där kommer det upp "releas mask", markera allt som skall släppas helt när du avaktiverar knappen.

Med avolite gäller oxå gör om gör rätt principen i största almänhet, funkar det inte gör om gör rätt :P hoppas det var detta du sökte? det var detta jag kom på utan att starta burken

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

ok, så jag kan inte göra en position från scratch så att säga och sedan lägga på shapes på den? jag tror tom att jag utgick från en sparad cue å sparade om den? positions har jag inte använt alls... isf innebär det - gör om gör rätt på ca 50 cuer....

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Jonas Areskough »

Tyvärr kan det vara så, vågar inte säga att detta funkar men om du trycker "edit" 2 knappar från "record" knappen så kanske du kan där mixtra in och markera armaturer sen välja en gjord position och sen merge eller vad det nu heter, helt klart värt ett försök i ditt fall, men alltid då du gör en ny uppset av ljuset så spara positionen först, sen om du har 10 talet positioner kan du andvända "edit" och flytta om startpositionerna för nya lokaler och liknande, detta kommer även påverka redan färdiga cuer som har dessa positioner, är väll den glada nyheten jag kan komma med.

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

Ok, låter som en idé :) Ska testa, detta är en fast installation så den flyttas aldrig... ska dit å greja på måndag så jag berättar hur det gick sen :P tack så länge :)

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Jonas Areskough »

Låter bra, jag startade upp burken här för att testa snabbt

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Jonas Areskough »

Det går att lägga in i efterhand, dock så hade jag inget problem med rörelsen utan det var start positionen som flyttar sig, men vad det gällde den gick den att lägga in via unfold i efterhand inte edit, just att rörelsen försvinner det kunde jag inte återskapa riktigt. men troligen ngt enkelt men jobbigt

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

det viar sej att vissa grejer inte funkade i v5, men nu har jag uppdaterat vill v6... problemet med winamp kvarstår dock, jag har raderat cuelistorna och skapat på nytt, men när jag kör den ena så körs även den andra, dvs, när jag startar winamp så körs en kombiniation av de två cuelists jag har... nån som har en aning om vad jag gjort för fel?

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Jonas Areskough »

Har för mig att då jag testade att köra med winamp så fick man välja den cue man skulle ha länkad till winamp, dvs det spelar ingen roll vilken låt man kör utan det är klockan som är triggern, tyvärr så kommer jag inte ihåg hur man valde och så, fick aldrig det där att funka till 100% så la ner och körde manell trigger i starten. hoppas det är lite till hjälp, tyvärr ingen jätte van titan andvändare heller så kanske bristfälliga svar.

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 30 mar 2006, 08:37
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Ort: värmland
Kontakt:

Re: Titan Mobile strul

Inlägg av Kjell Andersson »

hittade det, man väljer timecode och därefter connectet cue list... det var rätt bökigt, man måste först av-connecta om man har nån och ska byta, och sen gå in igen å connecta en annan... kanske finns nåt enklare sätt?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster