Titan Mobile - Fler universum

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Gustav TukTuk Karlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 12:07
Presentation: Intresserad av ljud och ljus i allmänhet, Blinkar en del med laserlampor på diverse evenemang, Driver en lite eventfirma för mindre gig.

Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Gustav TukTuk Karlsson »

Hoj,

Sitter här på ett Titan Mobile och ett kommande gig där fler än dem 4 direkta universumen kommer att gå åt,
Vet att stödet finns för att spotta flera universum via ethernet/artnet men klurar då över vad jag behöver för att få detta att rulla bra.

Om det är någon där ute som testat några vettiga och prisvärda boxar för detta eller vet direkt vad jag ska satsa på så får ni gärna ge mig en hjälpande hand samt vart jag skulle kunna finna detta.

Vet inte hur prisbilden ser ut på dessa, Men skulle gärna sikta på något som ger mig 4 universum till.

Tacksam för alla svar!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Nicke Löfgren »

Va gör man för gig när 4 univ. går åt?!?

Jag tänker om man nu gör den storlek så borde man oxo kanske ha "större" bord?! *alien*

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Jonas Larsson »

Har man mycket led som man vill få ut det mesta möjliga av så går det fort, en American dj mega tri bar (18 x 3 w tri led) tex tar 54 kanaler om man vill styra varje led för sig. Då går det bara 9 st på ett universum.

Så även om man inte har många fixturer så kan det sticka iväg.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Niklas Elste »

ja desticker i väg fort tyväär det känns nästan som att det borde finnas en egen standard för större led aplikationer

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ja kör man så då drar det iväg!

Gustav TukTuk Karlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 12:07
Presentation: Intresserad av ljud och ljus i allmänhet, Blinkar en del med laserlampor på diverse evenemang, Driver en lite eventfirma för mindre gig.

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Gustav TukTuk Karlsson »

Hehe, jo, Vi kommer köra ett litet event i Globen, Och det är precis Megabars som drar iväg addressmässigt. Kan lösa det på 4 men vore skoj att faktiskt kunna göra mer spännande saker med dem.

Och i övrigt är det inte så mycket som ska köras direkt live utan köas bara upp, Så bordet är optimalt och klarar allt som behövs för gigget i övrigt.

Men iochmed att jag själv i framtiden kommer jobba en del med just dessa megabars själv så vore det skönt att ha en lösning som inte ger en huvudvärk varje gång. Så om någon sitter på någon bra ide för detta så vore det toppen!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Jonas Larsson »

http://www.avolitesshop.co.uk/phpBB2/vi ... php?t=1526" onclick="window.open(this.href);return false;

I am not sure we could side with any particular manufacturer but I could tell you which makes I have had experience with and worked well.

Artistic License
Luminex

I think if you bought either of these two brands you would end up happy.



På jobbet vet jag att vi har en pryl från Martin http://www.martinpro.com/product/produc ... Ether2DMX8" onclick="window.open(this.href);return false; ,men har inga egna erfarenheter.

Artnet är väl universiellt, så teoretiskt borde det väl fungera med vilken tillverkare som helst? Men är absolut inte insatt.. Kollat vad Bellalite har?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gustav TukTuk Karlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 12:07
Presentation: Intresserad av ljud och ljus i allmänhet, Blinkar en del med laserlampor på diverse evenemang, Driver en lite eventfirma för mindre gig.

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Gustav TukTuk Karlsson »

Jag har spanat lite på luminex, Men vore nice om någon hade erfarenhet, Det är ju som ni säger att det borde fungera. Men vore skönt om någon hade direkt erfarenhet samt att det ska gå och få tag på relativt enkelt.

Tänkte ringa bella en vända imorgon och se vad dem kan erbjuda.

Men tack för Inputen ändå!

Martin Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 150
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Ort: Sala

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Martin Johansson »

köp inte martin burken... jag har försökt med den å det gick åt flanders! har även vänner som försökt och inte blivit så nöjda.. vet dock inte om det kan ha styrts upp med nya firmware i båda ändar dock..

dock är det den enda jag testat.

några cent från en glad mobil användare=)
Martin "Barni" Johansson
Ljud-/Ljustekniker
Mail: Barni at moretec se
---MoreTec---

Patric Nord
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 18 jun 2007, 22:10
Presentation: Sitter på AVABs konkursbol, och jobbar på Luxlight
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Patric Nord »

Artnet finns i 3 versioner och det är inte alla burkar som stödjer alla tre.
version 1 kan vara farligt då denna ver inte stödjer flera artnet servrar, det blir disco i riggen om fler än ett ljusbort är anslutet i nätverket.

Vissa artnet noder har problem om det är för många artnet universum i nätet, för klen elektronik.

Lägger man pengar påmånga LED så bör man kanske lägga en del på noden.
http://www.avab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Jonathan Olsson »

Martin Johansson skrev:köp inte martin burken... jag har försökt med den å det gick åt flanders! har även vänner som försökt och inte blivit så nöjda.. vet dock inte om det kan ha styrts upp med nya firmware i båda ändar dock..

dock är det den enda jag testat.

några cent från en glad mobil användare=)
"Martinburken" är lite väl avancerad om du bara behöver 4 universum artnet och inte har ljusbord från Martin. Den innehåller licensnyckel för 8 universum mot Martin (Maxxyz och M-serien). Har använt den en del, funkar bra när den är uppdaterad :)
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Gustav TukTuk Karlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 12:07
Presentation: Intresserad av ljud och ljus i allmänhet, Blinkar en del med laserlampor på diverse evenemang, Driver en lite eventfirma för mindre gig.

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Gustav TukTuk Karlsson »

Problemet löste sig med en Luminex Nod.

Dock vill jag understryka att Titanprogramvaran flera gånger hängde sig och var tvungen att starta om när vi använde detta, Problem som jag inte märkt varken innan eller efter detta så jag kan ha mina aningar om att det kan ha med det att göra.

Annars, Tack för alla svar och hjälp!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Nicke Löfgren »

Gustav TukTuk Karlsson skrev:Hehe, jo, Vi kommer köra ett litet event i Globen, Och det är precis Megabars som drar iväg addressmässigt. Kan lösa det på 4 men vore skoj att faktiskt kunna göra mer spännande saker med dem.

Och i övrigt är det inte så mycket som ska köras direkt live utan köas bara upp, Så bordet är optimalt och klarar allt som behövs för gigget i övrigt.

Men iochmed att jag själv i framtiden kommer jobba en del med just dessa megabars själv så vore det skönt att ha en lösning som inte ger en huvudvärk varje gång. Så om någon sitter på någon bra ide för detta så vore det toppen!

Blev lite nyfiken hur du programmerar detta? Är det pixelmapping eller har du en mediaserver
Jag har skaffat mig en Tiger Touch och vill veta :mrgreen: :oops: *alien*

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Nicke Löfgren »

Nu är jag på G å behöver oxo fler universum!
Skall ha den till AVO Titan Touch

Tips på utrustning :)

Eller var det dessa ovan som gäller? Lite dyrt.... :roll:

Marcus Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 16:56
Presentation: Driver egen firma där jag bland annat jobbar med live-produktioner av ljud, ljus och bild.

Re: Titan Mobile - Fler universum

Inlägg av Marcus Johansson »

Borde inte denna funka bra? http://shop.hofmann.se/ChamSys_SnakeSys ... OtYt280GoI" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster