Pronto-trubbel

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Patrik Bonér
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 nov 2008, 22:32

Pronto-trubbel

Inlägg av Patrik Bonér »

Jag har ett Pronto som börjar strula lite. Ibland när den ska starta verkar hårdvaran inte funka som den ska. Den inbyggda displayen flimmrar och ungefär hälften av indikeringarna till masterreglarna och nummerdisplayerna blinkar svagt och snabbt. Ingenting på consolen funkar däremot funkar tangentbord och mus och skärmar som vanligt. Felsymtomen är inte exakt lika varje gång. Det kan vara lite olika vilka indikeringar som blinkar och någon gång har alla lampor tänts för fullt. Consolen har alltid varit helt låst men programmet har alltid kunnat stängas av och consolen har kunnat startats om. Consolen har låst sig några gånger under användning, främst under ljussättning.

Någon som vet vad som är orsaken till mina problem?

//Patrik

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Pronto-trubbel

Inlägg av Marcus Sandberg »

Hör med Patric Nord han har koll på de borden.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pronto-trubbel

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Hej,

Det låter som om frontpanelen låser sig. Det kan bero på en massa saker, den har gått sönder, dålig kommunikation mellan dator och frontpanel, I/O kortet har gått sönder, PSU'n är trasig

Du kan börja med att kolla om det bara är en dålig kabel. Om du öppnar bordet och kollar alla sladdar som går i mellan frontpanelen och datorn. När du öppnar behöver du bara lossa skruvarna på sidan och baksidan. Lyft sedan försiktigt av frontpanelen. Lossa försiktigt alla kablar som går i mellan frontpanelen och dator och sätt tillbaka dom, kan vara oxid på kontakterna som gör det.

Lycka till

Bullen

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 57 och 0 gäster