Sida 1 av 1
Pc styrning
Postat: mån 05 jul 2010, 14:54
av Patrik Svenberg
Jag håller på och letar efter en pc styrning som man kan köra på teater, konserter mm.
Det får kosta 15 000-30 000kr.
Jag har försökt att leta i trådarna men då har jag bara hittat svar på billiga gratis program.
Det jag har hittat är DMX Creator, någon som har en tidigare erfarenhet om den? Kom gärna men förslag om andra program.
Re: Pc styrning
Postat: mån 05 jul 2010, 17:42
av Jakob Nilsson
Köp ett Martin interface så kan du köra både Lightjockey och ProScenium.
Re: Pc styrning
Postat: mån 05 jul 2010, 18:35
av Victor Göransson
Jakob Nilsson skrev:Köp ett Martin interface så kan du köra både Lightjockey och ProScenium.
och Maxxyz PC!
Re: Pc styrning
Postat: mån 05 jul 2010, 22:39
av Patrik Svenberg
Jakob Nilsson skrev:Köp ett Martin interface så kan du köra både Lightjockey och ProScenium.
Har du någon länk till ProScenium, har googlat lite men hittar inget.
Re: Pc styrning
Postat: tis 06 jul 2010, 05:37
av Magnus Lindgren
Patrik Svenberg skrev:Jakob Nilsson skrev:Köp ett Martin interface så kan du köra både Lightjockey och ProScenium.
Har du någon länk till ProScenium, har googlat lite men hittar inget.
En sekund på Google får man denna som första träff:
http://www.martin.com/product/product.a ... proscenium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com/search?q=martin+p ... 8&oe=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pc styrning
Postat: tis 06 jul 2010, 09:49
av Patric Nord
Ja nu får man väll skit igen. För at man svarar på en fråga.
Chamsys.
http://www.chamsys.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mjukvaran är gratis och har stöd för Linux, MAC och PC.
Fungerar med Entec USB-DMX dongeln.
En konsoll ligger i dit pris område.
Patric
Re: Pc styrning
Postat: tis 06 jul 2010, 10:18
av Fredrik Hellström
+1 på Chamsys.
Enligt mig så blir det inte bättre än så.
Bra mjukvara och bra hårdvara som går att utöka i väldigt många steg.
/Fredrik
Re: Pc styrning
Postat: tis 06 jul 2010, 10:31
av Mats Leijonhufvud
Jag säger Jands Vista.
http://www.jandsvista.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Känns den här tråden igen sen ridigare?