Pc Styrnings utvärderingar

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Emil Brolin »

Hmm.. Jag som kört Sunlite i många år tycker precis tvärt om.. Vad det gäller programmering i mastern.. Ställ in varje armatursort för sig, markera masterfönstret och skapa ny knapp. Välj "som det ser ut nu". Sen har du proggat en masterknapp. Hur enkelt som helst.

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Jonas Areskough »

Ja den delen är smidig, nej det jag tycker är för bökigt är just då man vill ha in oberoende knappar, ex bara MH, LED o sånt, så bökigt att få till dessa knappar så att dom inte avbryter varandra, måste markera o upp i menyn för innställningar för varje knapp, blir lite jobbigt i längden, Men som sagt, kan vara att man inte hittat ett snabbare sätt. kanske går att ändra alla knappar på en gång på ngt smidigt sätt, vad vet jag.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Emil Brolin »

JAg förstår inte vad du menar. Om du bara vill kontrollera MH's knappar du ju bara på MH-fönstret och inte i mastern. Och vill du lägga en knapp i mastern som bara styr MH, så är ju inte det några problem..

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Jonas Areskough »

Ja det är sant, men jag vill ha funktionen på samma sida så att man har full koll och en fungerande blackout. det funkar ju men tycker det är för mycket jobb med att få det att lira som man vill i den mån programet kan det. men det kanske bli bättre då nya program varan kommer, får hoppas det.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Emil Brolin »

Om du tycker att Sunlite innebär för mycket jobb bör du nog tänka igenom kravspecen.. Det blir nog inte mycket enklare eller mer förprogrammerat..

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Pc Styrnings utvärderingar

Inlägg av Jonas Areskough »

Nej den delen funkar, inte för att jag andvänder dom färdiga programmen så mycket, det är just det administrativa med knapparna om man nu kan kalla det det som jag tycker är för innvecklat att få till o programera så att dom beter sig som man vill, att patcha upp nya effekter som inte finns med på listan är ju smidigt som bara den, men just vägen till olika saker saknar jag snabb komandon för, får kanske ta och lusläsa instruktionsboken för att hitta lösningen på detta...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster