winge till Chamsys MQ100

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 23:39
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Ort: Borlänge
Kontakt:

winge till Chamsys MQ100

Inlägg av Daniel Ekstam »

Jag har setat och läst lite manual och googlat ett tag nu men inte blivit något klokare. Börjar tro att jag är lite ute och cyklar, men jag frågar iaf... Jag vill veta om det går, och i så fall hur, man kan koppla tex. ett Atom bord till Chamsys MQ100 för att få extra reglar?

Går det att vända så man får DMX-in i bordet eller liknande och styra de virituella playbackreglarna genom det?

hepp!
________________
Daniel Ekstam
SMART Lights & Rigging

Robert Carlberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 55
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 11:04
Presentation: Arbetar på Hofmann Teknik AB. Support på ArKaos och ChamSys.
Kontakt:

Re: winge till Chamsys MQ100

Inlägg av Robert Carlberg »

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

Användarvisningsbild
Anders Herbertzon
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 84
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 01:13
Presentation: http://krafty.se
http://highvoltagedesigns.se
Ort: Rättvik

Re: winge till Chamsys MQ100

Inlägg av Anders Herbertzon »

Jag tror att du är ute efter att få mer playbacks vilket nog bara går med en riktig vinge.
Men va jag förstått så kan man skicka in DMX från ett annat bord och merga ihop dom i patchen.
/ Hebbe

Linus Pansell
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 00:29
Presentation: Linus Pansell var namnet, frilans ljustekniker från sthlm.. tycker att artister är överskattat och att ljudtekniker har onödigt många rattar + att dom alltid ställer svarta lådor ivägen för alla, skitjobbigt!

Re: winge till Chamsys MQ100

Inlägg av Linus Pansell »

funkar utmärkt att skicka dmx in till en mq100 och använda det som en vinge. koppla in bordet i dmx-in dongeln eller i bordet och ange det i setup menyn tror det ligger under fliken "system" om jag inte mins fel. ange där också vika playbacks som skall styras av "vingen" och sedan är du klar. när du ska spara ner nånting på "vingen" trycker du -record-, -playbacks- och sparar den på den playback du vill ha den (alltså på skärmen, inte på vingen) istället för att trycka på den select knapp som hade funits om det varit en riktig vinge.

man kan även få flashknappen på "vingen" att agera t.ex. "GO" knapp. det fungerar på så sätt att man talar om för chamsysen att när den får t.ex. 95% värde skall den ge 100% ut i playbacken. men när det får in 100% kommer den ge "GO" till cuestacken.
vad man gör är alltså att man sätter ner t.ex. "A-mastern" på "vingen" till 95% och har kvar flash mastern på 100%.

men jag skulle ändå rekomendera att köpa en rikig vinge så att du får alla playback knappar och flash.
/Linus

Linus Pansell
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 00:29
Presentation: Linus Pansell var namnet, frilans ljustekniker från sthlm.. tycker att artister är överskattat och att ljudtekniker har onödigt många rattar + att dom alltid ställer svarta lådor ivägen för alla, skitjobbigt!

Re: winge till Chamsys MQ100

Inlägg av Linus Pansell »

däremot måste man ha DMX IN för att kunna göra detta.
det går inte att vända signalen som kommer ut ur bordet. även om jag gärna hade velat sett nån göra det :)
köp en DMX IN dongel eller ett bord från PRO serien

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster