MLJ + gästande tekniker

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

MLJ + gästande tekniker

Inlägg av Jakob Carlsson »

Tänkte bara höra med folk vad dom skulle säga som gästande ljustekniker på en festival som kör MLJ för ljuset och inte har några reglar eller så till det utan bara en laptop med mus för ljusstyrningen, arrangerar ju en del festivaler och så och ibland kan det komma gästande ljustekniker, nu har det inte hänt på någon av festivalerna där vi kört MLJ utan vi har kört fysiska ljusbord på dom istället, men man vet ju aldrig när bandet har egen ljustekniker med sig förrän efter man har lagt en budget och så.
Hur är det om man har flera olika kontroller? säg MLJ för det rörliga och sen en 6-kanalig minidesk för frontljuset, vad tycker folk om det?

Bengt Norling
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 729
Blev medlem: ons 07 jan 2004, 01:00
Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.

D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80

Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4

Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2

Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24

Midas: Pro2, M32, DL251,

Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000
Ort: Leksand

Inlägg av Bengt Norling »

Ett bord med reglar för Front, Blinders osv, sen touchscreen till övriga skulle nog kunna fungera, men programeringsbiten blir nog ingen hit..

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Jag skulle inte gilla det som gästande tekniker!! tycker det är på tok för omständigt o programera!!

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm