5-pol vs 3-pol DMX samt terminering

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Tompa Sundquist
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 23:19
Ort: Nacka

Inlägg av Tompa Sundquist »

Olle Högberg skrev:
Tompa Sundquist skrev:
Olle Högberg skrev:Precis!

Prylarna levererades inte i tid till genrepet, så jag fick panik-köpa halvfabrikat på Kjell&Co och löda lite, men det blev bra.

De riktiga prylarna kom dagen efter, så nu har jag back-up om det skulle gå sönder.
glöm inte att det är till 90% av alla gånger det INTE hänger på om det är VL-pannor eller Silverstar lampor som avgör om det är snyggt ljus.
Många lägger så jävla mycket energi på att bara gigga med de värsta prylarna och kanske glömmer vad dom egentligen gör där =)
Förstår inte riktigt vad du menar? Men visst, vi gjorde en lågbudget-show, och utifrån de förutsättningar vi hade blev det helt OK. LED-kannor är perfekt som bakljus för små scener, ger en flexibilitet och kostnads-effektivitet utan like. Använde en scanner som följe-spot, vilket innebär att jag som producent var bunden till att sköta den under hela showen. Hade en del problem med ljudet, åtminstone de dagar det var fullsatt och sorlande fylle-publik som måste överröstas.
jag menade bara att folk snackar så mycket om vad som är dom bästa prylarna och verar tro att det handlar om att veta mest.
folk som fortfaranda gör det här för att det är en skitkul grej oc en jävla utmaning gör oftast bästa gigen oavsett halvfabrikat eller inte.
Tompa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 64 och 0 gäster