DMX enkel styrning

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

DMX enkel styrning

Inlägg av Krister Uddén »

Hej.

För ett projekt vill jag ha en enkel styrpanel för några ljusmoment på knappar (alltså 4-8 olika moment, inga raglar)
Men samtidigt möjlighet att aktivera ljudbordet för mera valmöjligheter.
Funderat på en Anytronics Anyscene. Den verkar ha en backupfunktion så den bara aktiveras när det inte finns en DMX aktiv.
Någon som installerat på detta viset, eller är det en "riktig" DMX merge som gäller?

Eller har ni några tips i lågpris segmentet för enkel styrning som inaktiveras när ljusbordet startas.
/Krister

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: DMX enkel styrning

Inlägg av Jonas Larsson »

Krister Uddén skrev:
tis 02 apr 2024, 18:54
Hej.

För ett projekt vill jag ha en enkel styrpanel för några ljusmoment på knappar (alltså 4-8 olika moment, inga raglar)
Men samtidigt möjlighet att aktivera ljudbordet för mera valmöjligheter.
Funderat på en Anytronics Anyscene. Den verkar ha en backupfunktion så den bara aktiveras när det inte finns en DMX aktiv.
Någon som installerat på detta viset, eller är det en "riktig" DMX merge som gäller?

Eller har ni några tips i lågpris segmentet för enkel styrning som inaktiveras när ljusbordet startas.
/Krister
Vad menar du med ljusmoment? Bara statiska moment för tex dimmers, eller rörligt ljus? Som jag tolkar det så stödjer Anytronics Anyscene bara det förstnämnda, tex att du vill dimra ljuset i en salong i ett par olika lägen, men inte köra rörligt ljus.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: DMX enkel styrning

Inlägg av Krister Uddén »

Sorry.
Några statiska moment räcker.
Lokalen används utan tekniker på plats ibland, men de behöver kunna tända scenljus.
Mest fundersam på om den modellen funkar som "merge" så jag slipper koppla om.
Eller om det behövs en DMX Merge också. Är lite budgetläge på detta projekt.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster