Chamsys vs Grand MA

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Sanna Strokirk-Lilja
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 11 feb 2010, 12:52
Presentation: Ljussätter, programmerar, riggar och ansvarar för teaterljus, konsertljus och miljöljus.
Ort: Stockholm, Sweden

Chamsys vs Grand MA

Inlägg av Sanna Strokirk-Lilja »

Är en inbiten Chamsys-användare som undrar om fördelar, nackdelar och skillnader mellan Chamsys och Grand MA.
Och varför Ma är så ”inne” nuförtiden..?

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Chamsys vs Grand MA

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Vi använde Chamsys i 10 år innan vi övergick till att använda huvudsakligen MA. (Chamsys är fortfarande kvar, men mest för uthyrning och som reservbord)

Systemen har många likheter men den största skillnaden tycker jag är att MAs mjukvara känns mer färdig, trevligare layout, färre buggar och större funktionalitet, den känns mer genomtänkt. Cuehantering/tracking är enormt (nästan lite väl) flexibel.

Chamsys får ju fler och fler funktioner hela tiden men känns mer som ett lapptäcke.

MA funkar så att man bygger upp bordet man vill ha det genom att lägga olika fönster på olika "views" på skärmarna, när man startar bordet är det helt tomt. Det gör att man kan anpassa systemet efter vad man trivs med. Det går göra saker på flera sätt, då hela bordet är kommandobaserat kan man göra väldigt mycket från keypaden eller trycka på skärmarna. Macrosystemet gör att man själv kan skapa funktioner man saknar.

Ergonomin hos MA är överlägsen. Speciellt MQ60 och MQ80 tycker jag är hemska för mig som gillar att sitta ned och jobba, då de saknar vinkel på displayen.

Sist men inte minst så är det sweeeet med motorreglar 8)
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster