Art-Net nod med bekymmer, Elation eNode 8 Pro

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Henrik Tjusberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: tor 04 nov 2010, 07:44
Presentation: Jobbar som tekniker hos Rydell & Quick.
Ort: Norrköping
Kontakt:

Art-Net nod med bekymmer, Elation eNode 8 Pro

Inlägg av Henrik Tjusberg »

Hallå,

Jag håller på att försöka reda i ett litet bekymmer med en Art-Net nod som inte riktigt vill finnas.
Vi kör med ett Avolites Arena och köpte en Elation eNode 8 Pro. Problemet som uppstår är att noden helt enkelt inte dyker upp i bordet som den borde göra men det fungerar utmärkt att skicka via Art-Net till den ändå. Det stora bekymret med detta är ju att vi då måste skicka signalen universellt till alla Art-Net mottagare vilket kan bli problematiskt om vi så småningom ska koppla upp mot exempelvis husljus via annan nod.

Någon annan som stött på detta?
// Henrik Tjusberg
TM/PM - Rydell & Quick AB
--------------------------------------
0793-496460
henrik@tjusberg.se
http://www.rydellquick.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Art-Net nod med bekymmer, Elation eNode 8 Pro

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag har iofs bara gjort detta med GrandMA, men när jag kopplat in på noder med husljus brukar jag ställa våran eNode så att den börjar efter universum 8.

Artnet börjar på 0 så
Husnode Universum 0-7
Er node Universum 8-15

Då blir det i bordet
Husljus Universum 1-8
Er node Universum 9-16
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker