Avolites titan - timecode med MIDI

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Avolites titan - timecode med MIDI

Inlägg av Linus Österberg »

Hej!

Jag vill göra en que list som jag triggar med timecode i ljusbordet, men jag vill trigga timecoden så att den trycker på play alltså via MIDI, den ska även trigga tracks så att ljuset startas samtidigt som tracksen. Vilket program ska man använda? Hur gör man för att ljusbordet ska plocka upp att den ska trycka på play och inte trigga något annat?

Har en kompis som använder Qlab, finns det något som är gratis eller är Qlab bästa alternativet?
Linus Österberg

Gustav TukTuk Karlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 12:07
Presentation: Intresserad av ljud och ljus i allmänhet, Blinkar en del med laserlampor på diverse evenemang, Driver en lite eventfirma för mindre gig.

Re: Avolites titan - timecode med MIDI

Inlägg av Gustav TukTuk Karlsson »

Tror enklaste vägen för dig att få det hela att rulla är att lira programmet reaper (tror enkla versionen är gratis), Där du enkelt kan lägga ett track på tidslinje och få den att spotta MTC tillbaka till bordet.
Skulle ju gå att trigga/Starta detta med midi till reaper också om du nu vill göra allt från bordet.

Avo har ju också en internsimulering av tidskod från Winamp, Skulle kunna rulla för dig också, då slipper du extern trigg.

Q-lab fungerar också, Men kostar väl endel.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster