Vilket stort ljusbord kommer att gälla kommande år?

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

jorå den är riktigt bra!!! kommer du inte hem nått då sådu kan se den??? vi spelar juh tills den 17 dec!! kjelle lev bara ljud o lite ljus typ 3 citycolor o nå byggslingor o sånt!!! resterande ljus blandannat 28 rörliga kommer från annat håll!!!

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Tyvärr inte.. Hade väldigt gärna sett den. Men det är ju bra att de börjat plocka lite lokalt i alla fall.. Till horhuset var väl allt utifrån..

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Snälla...

"Svar som endast berör enskilda personer tas lättas med personen ifråga via forumets PM funktion för att hålla tråden så ren som möjligt ifrån onödiga inlägg."

Låter inläggen ligga någon dag, sedan plockas de bort!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Jonas:definera onödiga inlägg vi dikuterade vilka bord som kommer gälla kommande år då kanske man får ta en liten diskution om produktionen detta bord används i och vilka saker som använd i produktionen och om man får möjligheten o se denna produktion eller inte!!! sen om vi kommer in på en diskution vem som supplier saker eller inte kan du juh ha nått emot eller???? om vi hadde gått vidare o börjat diskutera varför brolin är en fegis som gömmer sig i Dublin så hadde du kunnat börja gnälla men just nu så tycker jag vi håller en bra forums nivå!!!! men kan ju dock ha fel!!!! vi kanske ska hålla detta forum endas för PM svar........

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Tompe.. Hade ni erbjudit mer jobb hade jag inte behövt åka hit.. *flin*

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Jag jobbar inte kvar på RS är frilans nu mer!!!!

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Aha..

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

MA är bara bäst, körde nyligen Winnerbäcks 30års gig i Cloetta center, 50 moving 200 dim,ett fullsize GrandMA och typ en dag att sätta giget på...! Har aldrig varit med om en sån känsla att bara stå där på Mixplats och "bara" åka med. Och jag har kört många gig live, men det här var nått helt annat verkligen, att liveköra två och en halv timme gig med typ 30 låtar utan att en enda sak går åt helvete. Är troligen nått av det största man kan vara med om..! I varje fall en egoboost som är svårslagen..!!

Ma Fuckin RULES...

Vänligen

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Fredrik Zetterberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 11 okt 2004, 01:00

Inlägg av Fredrik Zetterberg »

Ja du Morgan, har man en gång skådat ljuset (Grand MA) så är det svårt att gigga med nått annat.... som att gå från Ferrari till Lada
Har hört att du använder LED mojänger på Lilltjejen nu, vad är det för saker??

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

MrBrown skrev:MA är bara bäst, körde nyligen Winnerbäcks 30års gig i Cloetta center, 50 moving 200 dim,ett fullsize GrandMA och typ en dag att sätta giget på...! Har aldrig varit med om en sån känsla att bara stå där på Mixplats och "bara" åka med. Och jag har kört många gig live, men det här var nått helt annat verkligen, att liveköra två och en halv timme gig med typ 30 låtar utan att en enda sak går åt helvete. Är troligen nått av det största man kan vara med om..! I varje fall en egoboost som är svårslagen..!!

Ma Fuckin RULES...

Vänligen

Morgan
Vem levererade till Winnerbäck?
Jan P.

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

LED Grunkorna jag hade på Robyn heter Colorblast nånting..=) Colorkinetics vet du, helst hade jag nog haft lite gammla oljeprojjar också..=) http://www.colorkinetics.com/support/da ... rBlast.pdf
Där finns en lite PDF om lampan, och det som gjorde dom så jävla coola var att det satt en liten reflektor runt varje LED, det var ett jävla ös i dom faktiskt
och snabbare lampor färgmässigt finns bara inte..!

Till Winnerbäck var det (U.name.it Audio) och Spectra som levererade tekniken.

Och dom bästa gubbarna man kan ha masserade upp ljusriggen, Peter Angry på dimmers och Klas Petterson och Kent Shubring som dom själva bara.!

Kan säga såhär, på rivet så rev jag F.O.H multi och 3 följen sen var det bara att börja lasta truck då var dom i princip nere med allt utom front trossen..! Och det bästa var att våran truck var packad innan sista ljudpunkten var nere..=)

Vänliga hälsningar från ett kyligt Reperbahn, men Turbonegro på Grosse Freiheit är alltid en bra kväll..

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Morgan: Kände du igen mig på Winnerbäck, eller var det bara jag?

/David, Atlantisljudfipplare
KISS. Keep It Simple Stupid.

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Suck. Här blir man glad för nytt inlägg på sin slinga, loggar in och kollar...
...in ett högst personligt meddelande.
Det var nog bara du som kände igen dig på Winnerbäck. Eller vad menar snubben...
Dawen, PMa personliga meddelande tycker jag!
Vill inte ligga och grubbla på om du kände igen dig....
Jan P.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Janne...
Jag förstår (ungefär) vad du menar med ditt inlägg, men vart ska man dra gränsen för "personliga meddelanden". Själv tycker jag det är kul att läsa om olika medlemmar som besökt varandras gigg och dylikt.

Det är samma sak som att du drog upp den där SL-grejen i tråden om killen som undra vem som levererat grejer i hans hemort. Det kan kännas offtopic för vissa också.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

TommyToad: Så här i efterhand tycker jag faktiskt att Janne har rätt och att jag gjorde fel. Om jag och forumbesökare träffas så kan vi ju diskutera våra träffar någon annanstans än på forumet, för de flesta användarna här bryr ju sig inte om vilka jag träffar, eller hur?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Nej, den var i allra högsta grad relevant för hans undran. Och SL var det inte jag som drog upp.

Om jag frågar vad man tror om ljusbord i framtiden och får ett mail att nu har ngn svarat vill jag väl inte hitta ett tomte-inlägg som ovan? Då slutar jag gå in och kolla. Är det däremot på en lina om ngn "strunt"-grej, om du förstår vad jag menar, då kan jag kolla in det när det finns tid att scanna över siten. vilket jag iofs fick gjort nu då.

Svara nu inte på detta mer på denna lina om det inte gäller ngt som är relevant till intressanta diskussioner, tack.

Det lutar åt en Hog PC :-)
Jan P.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

HogPC är trevliga :)
Väldigt utrymmessnålt om inte annat :)

Fredrik Zetterberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 11 okt 2004, 01:00

Inlägg av Fredrik Zetterberg »

Jag tycker Hog PC är dyrt jämfört med vad man får för pengarna.....
man får en miljon lösa små burkar o lådor .... inte kul på turne när det ska gå fort att bygga/riva. kanske ok att sitta med på en långkörar show.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

För våran del så har det precis blivit investerat i ett Hog iPC.
//Magnus - Fegge & Mattes

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

ljushuvvet skrev:Jag tycker Hog PC är dyrt jämfört med vad man får för pengarna.....
man får en miljon lösa små burkar o lådor .... inte kul på turne när det ska gå fort att bygga/riva. kanske ok att sitta med på en långkörar show.
Detmåste väl gå att bygag en case till ett sånt system oxå? Som allt sitter i, då kan det inte vara svårare att ta med än ett vanligt ljusbord..

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 58 och 0 gäster