styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Dennis Moberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 19:16
Presentation: Jag har hållit på med scen- och ljusteknik sedan jag gick en ljud och ljuskurs i gymnasiet. Åren 2008-11 gick jag scenproduktion på K3 vid malmöhögskola.

Sedan ses har jag även gjort Stagevisions kurs "Säkerhetskurs för scen och eventtekniker" under tre veckor i oktober 2011. När jag gick den kursen blev jag en certifierad scentekniker med bland annat Stagevisions "grundkurs i riggning"

Vintern 2012 hjälpte jag till med ljustekniken för två grundsk
olors julkonserter. Nu är jag nyanställd som teknisk ansvarig/multitekniker på en friteatergrupp i Kortedala, Göteborg,som precis har fått tag på en lokal som vi håller på att bygga om till en teater.

styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Inlägg av Dennis Moberg »

Hej

Jag sitter och försöker styra några ADJ mega tribar med ett Smartfade bord och lyckas inte få kontakt med dem eller patcha dem. Jag har adresserat armaturerna rätt enligt manualen och satt dem på "7chanel mode".

Detta är för mig första gången jag arbetar med LED-armaturer i Smartfade bordet. Jag är inne på " Normal mode" då jag antar att det är rätt läge att styra LED armaturer i.

tacksam för svar

Dennis Moberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 19:16
Presentation: Jag har hållit på med scen- och ljusteknik sedan jag gick en ljud och ljuskurs i gymnasiet. Åren 2008-11 gick jag scenproduktion på K3 vid malmöhögskola.

Sedan ses har jag även gjort Stagevisions kurs "Säkerhetskurs för scen och eventtekniker" under tre veckor i oktober 2011. När jag gick den kursen blev jag en certifierad scentekniker med bland annat Stagevisions "grundkurs i riggning"

Vintern 2012 hjälpte jag till med ljustekniken för två grundsk
olors julkonserter. Nu är jag nyanställd som teknisk ansvarig/multitekniker på en friteatergrupp i Kortedala, Göteborg,som precis har fått tag på en lokal som vi håller på att bygga om till en teater.

Re: styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Inlägg av Dennis Moberg »

Jag har läst manualen till Bordet utan och innan om hur man patchar men det står inget om fixture utan bara dimmer eller channels. Hur patchar man LED armaturer det finns inget val för "fixtures"

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Inlägg av Niklas Elste »

Är det inte bara ett vanligt dimmer bord då
Då är det att bara ställa armaturer på kanal 1 och sen köra efter kanal planen

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Precis som Niklas säger så är Smartfade ett vanligt ljusbord för att köra dimmerkanaler och har inget inbyggt stöd för LED-armaturer och liknande.

Du får lösa det genom att t ex dra upp reglarna en och en (t ex dimmer + färg) och spara på masters med "Rec Mem"-knappen.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: styra LED-armaturer med Smartfade 2496

Inlägg av Gustaf Gagge »

Kör du ML varianten av bordet ? den borde klara LED bars annars är det som övriga skriver.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster