lighting director

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

lighting director

Inlägg av Mathias Lindqvist »

har kommit över en Martin lighting director, dock bara rackenheten. tyvärr inga kablar eller dyl.
finns inte så mycket info om den, så jag undrar om det är någon som har arbetat med denna?
som jag fattar så styr den via ultraljud genom en sändare och 4 högtalare?
kanske är det någon som har kablar m,m ligandes? eller någon som kan förklara hur man ska göra??

MvH // Mathias

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: lighting director

Inlägg av Mathias Lindqvist »

ingen som vet något?

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Re: lighting director

Inlägg av Timo Kauristo »

Har själv inte jobbat med den men en snabb googling ger:
https://www.martin.com/en/products/mart ... g-director" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: lighting director

Inlägg av Niklas Elste »

kol grej men hur kalibrerar man den?

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: lighting director

Inlägg av Mathias Lindqvist »

Timo Kauristo skrev:Har själv inte jobbat med den men en snabb googling ger:
https://www.martin.com/en/products/mart ... g-director" onclick="window.open(this.href);return false;

helt missat att det vart svar i denna tråden :oops:
den infon har jag hittat med, men den ger inte så mycket tyvärr. hittar inte heller mjukvaran tyvärr.
ska kontakta MARTIN och se om dom kan hjälpa mig. ska försöka ge en återkoppling efter det ;)

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: lighting director

Inlägg av Mathias Lindqvist »

har vart i kontakt med Martin, men fick inget svar, men dessvärre verkar det som den delen jag har är värdelös då det saknas instickskort till datorn bl,a. är det ingen som har denna antika klenod skämandes i en hylla eller låda någonstans i lagrets mörkaste delar?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster