Hur märker ni era casar?

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Tony Rosendahl
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 57
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 22:20
Presentation: Mobildisco som hobby sedan mitten av 80-talet till 1992.
Numera uthyrning av ljud & ljus och annan utrustning för mindre events, fester, bröllop och ungdomsdiscon.
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tony Rosendahl »

Vad anser Ni vara dyrt eller billigt?

Jag jobbar med just dekaler (bildekor, klistermärken, skyltar etc) och min uppfattning är att dekaler visserligen inte är gratis, men ändå väldigt billigt att ta fram jämfört med andra märkningssätt.
(Å andra sidan så brukar jag trycka ner priset rätt så rejält)
Med de olika utskärnings- och printmetoder som finns idag så är det möjligt att göra små serier av bra kvalitet och ändå till lågt pris.

Kolla med olika skyltfirmor vad dom har för möjligheter och vilka priser dom har. Det kan skilja sig ganska mycket mellan olika företag.


(Och för den som nu undrar, NEJ detta inlägg var inte menat som någon reklam för mig utan jag skulle bara vilja höra Er åsikt om vad Ni anser vara dyrt/"inte jättebilligt".)

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Mikael Jansson skrev:Fördelen med klistermärken som blir repade är att produktionskostnaden för dessa är relativt små jämfört med dekaler. Därför kan de lätt tas bort och ersättas med nya!
Det beror helt och hållet på hur många klistermärken du ska trycka, kan bli billigare med utskurna dekaler.
På mina första casar som införskaffades -95 -96 någon gång satte jag på utskurna texter, några av dem används än idag och håller fortfarande.
Naturligtvis ska man inte skriva ut alltför plottrig text då riskerar dom att trilla av.
Min mamma äger en skyltfirma, hon gör bl.a. rinkreklam till en ishall med dataskuren text. Den håller i en så extrem miljö (kallt och tuffa tag).

Så min röst går till dataskuren text
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst