Case/hjul till gitarrförstärkare?

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Case/hjul till gitarrförstärkare?

Inlägg av Jacob Thulesius »

Jag är ute endel med min gitarrförstärkare och jag har funderat på vad jag ska göra för att underlätta transport och ev skydda den.
Det första jag kom att tänka på va att köpa hjul och skruva på den. En annan tanke är att köpa/bygga ett flightcase med hjul till den.

Förstärkaren är en Line6 Flextone III plus med måtten 60.96 cm x 45.72 cm x 27.94 cm.

Hur bör jag göra?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Om du håller den väldigt kär och har lite extra plats där hemma så är ju alltid ett case bästa valet, ett sånt där fint gjort för stärkare med en hjulplatta och huv. Ofta när jag har jobbat med folk som har sådana case så är det 10000 gånger enklare att få upp stärkaren på scenen, även på det stället som har minst scen av alla som jag jobbar på (den scenen är 10cm eller nåt bara för att markera mest).

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Jacob Thulesius »

Var kan jag köpa delar till ett sådant case. Om jag bara behöver hjul direkt på stärkaren kan jag ju köpa hjul på claes ohlsson

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

En måttanpassad case beställer man på valfri casefirma, räkna dock med att det kostar ett antal tusenlappar, så det är ju lite avvägning hurpass rädd du är om din stärkare och vad den har kostat dig i inköp.

Ljudia, totalljud mfl (claes också har jag för mig) säljer väl lite lösa alulister om man vill bygga själv, men det är korta längder så spillet blir mycket mer, och du får aldrig riktigt samma finish som om ett casebyggeri gör den.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Jacob Thulesius »

Jag funderar på att köpa förstärkarhjul från thomann. Går på ett par hundra. Då har jag löst transportproblemet. Case får jag skaffa ifall jag sticker ut på regelrätt turné :)

Tips för andra som vill köpa Case till stärkare/instrument. Thomann specialbygger case av bra kvalitet. kostar 1900 kr utan hjul enklaste modellen

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Jag har massvis med blå obromsade hjul liggande om någon behöver till bra pris.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4335
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Vad är priset?

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Typ 30-35 kr/st beroende på om du vill ha ett eller 50.

[edit]
Det är alltså mestadels nya hjul, men något lätt använt kan finnas med. Priset är +moms fritt Skövde.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Jacob Thulesius »

Är det hjul med 4 fästskruvar?
För de flesta förstärkare har bara ett hål för skruvar.

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Det är "riktiga" 100mm hjul med 4 skruvhål, ja.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster