Mixerbordsmöbel, fast installation

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Daniel Albertsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 18 sep 2007, 18:51

Mixerbordsmöbel, fast installation

Inlägg av Daniel Albertsson »

Hej!

Har jobbat lite med en fast installation i en kyrka och nu söker jag efter en mixerbordskonsoll eller någon som tillverkar sådana på beställning.

Har någon tips eller förslag på vart man kan vända sej?

Raderad användare1
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: mån 05 jun 2006, 15:41
Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål

Inlägg av Raderad användare1 »

Du kan vända dig till närmsta musikbutik eller ljud & ljusleverantör. Ska du ha ett speceillt beställt kan jag tänka mig att det blir extremt dyrt!

Vad kan tänkas behövas i kyrkan ? Använder ni mycket mikrofoner eller större orchestrar och sånt ?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Daniel: närmaste snickeri kan fixa en som passar med resten av kyrkan, som matchar bänkarna och så, Västerkyrkan här i Lund har en som är byggd av ett snickeri för att matcha bänkarna, tyvärr finns det ingen bild på nätet men det blev inte så fasligt dyrt vad jag kan minnas.

Daniel Albertsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 18 sep 2007, 18:51

Inlägg av Daniel Albertsson »

Kan förtydliga att ljudinstallationen är klar, där står ett 01V96 och lite 19" enhter (CD etc) brevid mixern som de har önskemål att skydda lite bättre. Den befintliga konsollen passade inte så bra till den nya utrustningen.

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Som sagt, om du inte vill ha ett klassiskt svart 19" rack så kontakta närmsta (möbel) snickeri så kan de hjälpa dig att skapa något som går i stil med övrig inredning.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

O Byggare AB
Leo Fenders väg 1
Uppsala
Anders Sagren
018-55 85 00

Bygger mycket snygga saker. Anders Sagren har hållit på i urminnes tider som konstruktör/lådbyggare/uppfinnare. Numera är sonen snäppet duktigare (enligt hörsägen). Det inte dom kan bygga finns inte.

Eller vad sägs om "Surtes" legendariska "körsbärs PA". PA byggt i massivt körbärsträd med slitsade springor framför elementen som på gammaldags radioapparater.

Jag har för mig att han och brodern har byggt bl a ca 600 4530 lådor!!!

Gillar att bygga snygga och svåra saker.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Alexander Söderberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 02 mar 2005, 01:00
Presentation: Pixel Space is driven by passion.

We are your partner of choice for corporate events, shows, exhibitions and much more.
With our combined experience and our state of the art technology we supply the event industry with innovative solutions and outstanding precision.

Founded in 2013 by people with many years of experience in the business and working with a wide network of talented people within the industry.

With partners such as Christie, Barco, Disguise, Dataton and more we are ready to take on whatever challenge there is.
Ort: Stockholm

Inlägg av Alexander Söderberg »

WEMWORKS snickrar det mesta, och bra blir det.

Wemworks
Ritarslingan 30
187 66 TÄBY

Tel: 08 - 544 420 20
Fax: 08 - 544 420 30

Email:
info@wemworks.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster