Racklådor - stödskenor (gejdrar) eller inte?

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Tomas Sandkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 14:14

Racklådor - stödskenor (gejdrar) eller inte?

Inlägg av Tomas Sandkvist »

Ska till och bygga mig ett par racklådor, ett för slutsteg, ska ha plats för tre steg om 3HE och delningsfilter 1HE plus lite luft så det blir nog runt 15 HE tror jag.

Samt en låda för rackmonterad dator och effekter, kanske 10 HE.

För det första, små enheter, typ effekter på 1HE, bör dessa monteras med stödskenor under? Eller löser ni proffs detta genom att alltid transportera lådor liggande? Dvs avlastar så att alla prylar hänger i rackvinklarna?

Samma gäller egentligen också för slutstegsracket, kanske är det bättre att ha hjul på ryggen av lådan så man kan transportera liggande?

Nån som har nån bild kanske som kan ge tips för en självbyggare. Vill inte köpa dyra racklådor, jobbar inte proffessionellt med detta.

/Tomas

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Skruvar allt lättare bara i framkant, staplar tyngre saker på varandra, alternativt fäster dem i en bakre rackstrip. Jag har inga steg som tar kylning under eller ovanifrån och har inget behov av luft mellan stegen.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Andreas Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 aug 2007, 17:28
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Andreas Högberg »

Tänkte bara tala om att jag kanske har nåt för dig..

2st Holmberg Case, det ena har hjul under (lite djupare, för slutsteg mm), det andra har hjul på "baksidan", front/bak avtagbara på båda. Detta innebär att du kan rulla fram slutstegscaset där du vill ha det, lyfta upp nästa case på den och ta bort hjulen.

Fantastiska prylar. Båda racken är 15HE så du får lätt plats me prylarna, hör av dig så kommer vi fram till nåt vettigt pris.

Mvh Andreas, www.hyrljud.nu

Tomas Sandkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 14:14

Tack för erbjudandet!

Inlägg av Tomas Sandkvist »

Andreas Högberg skrev:Tänkte bara tala om att jag kanske har nåt för dig..

2st Holmberg Case, det ena har hjul under (lite djupare, för slutsteg mm), det andra har hjul på "baksidan", front/bak avtagbara på båda. Detta innebär att du kan rulla fram slutstegscaset där du vill ha det, lyfta upp nästa case på den och ta bort hjulen.

Fantastiska prylar. Båda racken är 15HE så du får lätt plats me prylarna, hör av dig så kommer vi fram till nåt vettigt pris.

Mvh Andreas, www.hyrljud.nu
Snällt av dig att tänka på mig, men bygget är redan igång. Men det finns en annons under köpes, en kille som söker slutstegsrack, kolla in det!

/Tomas

Andreas Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 aug 2007, 17:28
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Andreas Högberg »

Ahh..

Jag hoppas ditt projekt går bra :)

Hör av dig om du behöver nåt,

Mvh Andreas, www.hyrljud.nu

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster