Thon rack och case.

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Cryptoniten skrev:
Jonas skrev:Du testade aldrig att ringa till dem? Brukar vara lite lättare att ta det på engelska/svenska i telefon.

Vad skulle du fått betala för casen?
Nej jag testade inte att ringa till dem. Att göra sig förstådd på engelska är i mitt fall lättare i skrift än i tal. :)

Casen skulle ha kostat 245 EUR inkl. 25% moms. Som "hittat" om den hade varit som de lovade.
Var i kontakt med Thomann för ett tag sen och då hade dom iaf en kille som pratade Svenska! :D

Bosse Ericson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 63
Blev medlem: sön 22 jan 2006, 16:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bosse Ericson »

Cryptoniten, fråga var det någon inredning
i caset?
vilket fraktbolag använder dom sig av?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jo jag kom och tänka på det idag när jag rigga ner idag efter en bra konsert med Regina Lund Hur e Thon casearna i locken passar locken på fram sidan och baksidan om man skulle vända på dom. jag vet att på några billigare sårter så så e passformen väldigt dålig åluss att ibland så kan det va vassa kanter på nitarna mm.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Rikhard skrev:Var i kontakt med Thomann för ett tag sen och då hade dom iaf en kille som pratade Svenska! :D
Jo, det var det som jag menade!

Snackar man med Gary på det internationella säljteamet via mail eller telefon så går det att göra sig förstådd på svenska, det är delvis han som har översatt den svenska delen om jag fattat det rätt, det är iaf honom som man ska kontakta om man har frågor och vill veta mer om företaget/beställningar etc på svenska.

Thomann bygger ca 10 000 casar per år, det är 38 casar per arbetsdag om man räknar 5 dagars veckor, så det finns uppenbarligen folk som tycker att de håller en tillräckligt god kvalité. Sedan är det ju svårt om de inte kan göra som man har kommit överrens om, det är väl förmodligen brist på kommunikation mellan säljare och de som gör själva casarna.

Gällande frakten så kommer mindre paket med postens företagspaket, utkörda och klara, större sändningar levereras med DFDS Transport. Frakterna är kraftigt suventionerade, jag betalade ca 150:- för en pall med lite casar + tillbehör, hela vägen ifrån Tyskland och fram till dörren i Sverige.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Hans Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 05 mar 2006, 13:39
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Hans Widell »

Ni har aldrig funderat att titta pa The case ifran karlstad... Dom gor caser i fardiga plus bestallbara matt.. Woodlite anvander sif bara av The case.. O jag har aldrig hort att dom har klagat pa dom.. Ett tips bara...

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jo, vi vet att det finns massa andra casetillverkare, men i just denna tråd är det Thon ifrån Tyskland vi diskuterar! Det finns andra trådar där andra casetillverkare rekommenderas, så vi håller oss till dem och diskuterar Thon här.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Jonas skrev:
Rikhard skrev:Var i kontakt med Thomann för ett tag sen och då hade dom iaf en kille som pratade Svenska! :D
Jo, det var det som jag menade!

Snackar man med Gary på det internationella säljteamet via mail eller telefon så går det att göra sig förstådd på svenska, det är delvis han som har översatt den svenska delen om jag fattat det rätt, det är iaf honom som man ska kontakta om man har frågor och vill veta mer om företaget/beställningar etc på svenska.

Thomann bygger ca 10 000 casar per år, det är 38 casar per arbetsdag om man räknar 5 dagars veckor, så det finns uppenbarligen folk som tycker att de håller en tillräckligt god kvalité. Sedan är det ju svårt om de inte kan göra som man har kommit överrens om, det är väl förmodligen brist på kommunikation mellan säljare och de som gör själva casarna.

Gällande frakten så kommer mindre paket med postens företagspaket, utkörda och klara, större sändningar levereras med DFDS Transport. Frakterna är kraftigt suventionerade, jag betalade ca 150:- för en pall med lite casar + tillbehör, hela vägen ifrån Tyskland och fram till dörren i Sverige.
Du betalar bara 15€ i frakt oavset vad du köper

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

loudnlight skrev:Du betalar bara 15€ i frakt oavset vad du köper
Jo, jag vet! Jag skrev ju att jag betalade ca 150:-, räknade med 1€ = 10:- för enkelhetensskull.

Det innebär ju dock fortfarande att frakten är kraftigt suventionerad och att det kostar lika mycket oavsett om det är en liten kontakt eller en pall med lite casar som i detta fallet.

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Fick min leverans av Thomann idag. Jet Pak körde hem det..smidigt och billigt. Blev dock inga casar denna gång, får testa dessa vid ett senare tillfälle.

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Bosse skrev:Cryptoniten, fråga var det någon inredning
i caset?
vilket fraktbolag använder dom sig av?
Jodå, det var inredning i caset så ljusbordet skulle ligga skönt. I locket var det skum monterat så det blev tajt på det hållet också...
De använder tyska posten som har samarbete med svenka Posten, så det kommer som "vanligt" Företagspaket. När de hämtade det tillbaka var det JetPak som kom.
Senast redigerad av 1 Robert Hillbom, redigerad totalt 0 gånger.
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Jonas skrev:
Rikhard skrev:Var i kontakt med Thomann för ett tag sen och då hade dom iaf en kille som pratade Svenska! :D
Jo, det var det som jag menade!

Snackar man med Gary på det internationella säljteamet via mail eller telefon så går det att göra sig förstådd på svenska, det är delvis han som har översatt den svenska delen om jag fattat det rätt, det är iaf honom som man ska kontakta om man har frågor och vill veta mer om företaget/beställningar etc på svenska.

Thomann bygger ca 10 000 casar per år, det är 38 casar per arbetsdag om man räknar 5 dagars veckor, så det finns uppenbarligen folk som tycker att de håller en tillräckligt god kvalité. Sedan är det ju svårt om de inte kan göra som man har kommit överrens om, det är väl förmodligen brist på kommunikation mellan säljare och de som gör själva casarna.

Gällande frakten så kommer mindre paket med postens företagspaket, utkörda och klara, större sändningar levereras med DFDS Transport. Frakterna är kraftigt suventionerade, jag betalade ca 150:- för en pall med lite casar + tillbehör, hela vägen ifrån Tyskland och fram till dörren i Sverige.
Jo visst går det att prata med Gary om man vill. Han skriver lite knackig svenska men det funkar. Problemet är att han SÄLLAN är inne. När man mailar honom så är han borta på än det ena - än det andra. Vid just det här tillfället med min case var han borta på mässor i USA en månad. Då är det lite svårt att prata med honom... ;)

Håller ju med om att fraktpriserna är helt otroligt låga. Jag berättade en gång här för den lokala poståkaren vad jag pröjsade i frakt för att få en hel sändning med paket från Tyskland som han just kånkade in från lastbilen... han fick en chock !! 150 SPÄNN ?!?!? Är det sant??? :lol:
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

loudnlight skrev:Du betalar bara 15€ i frakt oavset vad du köper
Det är en sanning med modifikation... tidigare tog de 23 EUR "oavsett" hur mycket man beställde, men jag tog hem 3st 1x2m scenpodier vid ett tillfälle och då gällde INTE det priset. Tror jag fick pröjsa 600:- nånting, men det är ju ingenting att bråka om iaf. Det är BILLIGT !!
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Jag får för mig att Gary är från finland men kan svenska, för när jag mailade Gary en gång och han var ute fick jag ett auto-svar på finska...
Är där inte någon mer som kan svenska? Har för mig att där är nån tjej längre ner på listan...
När jag nu kollar ser jag att hon heter Irene Smith, men har en email som verkar mer anonym än Garys...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst