Case för mickar?

Här kan du diskutera casar, rack, racklådor, inredningar, plastcasar, överdrag, case/inventariemärkningar, gaffatejp mm.
Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Case för mickar?

Inlägg av Magnus Johansson »

Jag är lite intresserad av hur man bäst förvarar och transporterar sina mikrofoner. Det case vi har för mickar just nu börjar bli rätt trångbott.

Vi har funderat kring att köpa en case av byråmodell, är det något att rekommendera? Vad ska man tänka på när man köper ett dylikt case?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Bra val. En mickkyrka är det bästa tycker jag. Tre draglådor med mickar & diboxar i dom övre två och sen en längst ner med mickkabel. Tejp och adapters och annat kul får plats i dörren.

No tip är en bra regel på en sådan case. Och tänk på att dom blir ruggigt framtunga när man drar ut lådorna... No tip gäller även där.

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Helt rätt.
Se till att satsa på kvalitet.
En låda med stor mängd mickkabel väger mycket.
Det är värt att lägga pengar på att få bra lådor.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Vad som är bäst tycker jag beror på vad det handlar om för gig. Mindre gig, då föredrar jag en plastcase, typ stativcase för trummor fast gjord för mickar. 20 mikar, mikhållare och ett par DI är inga problem.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Vi kör med portföljer för mic:arna, holmbergs portföljcase med utskuret skumgummi. vi har dock en byrå (gammal försvarsarkivskåp) där de bor i normalt, och ett byråcase (med trälådor, undvik!) till mickabel, di, högtkablage och subtrunkar.
"This is the updated input list"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster