Webbshop Chauvet Lightning

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Han kan utföra uppdrag som t ex DJ mot lön.

...eller fakturera med F-skatt via t ex frilansfinans.se

...eller som vissa: köper in till bruttopriser hos ÅF då de inte har kundnr hos GA/Distr.

/M
_________________
T b a

Rolf Sirak
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 518
Blev medlem: lör 24 maj 2008, 10:03
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Rolf Sirak »

Haloj Emil...

Vi finns ju bara ett stenkast från Casa de Emil...
Titta in på en kaffe o ballerina så kanske vi kan
trolla me knäna ang Chauvet priser..

Den gode Björn behöver ju inte Champagne frukost varje vardag..

Lev å må
Häls Riffo
Bilagor
bk a.JPG

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Emil Brolin »

Du ligger till och med ännu närmare Trabajo de Emil.. ;)

Ja, det var ju ett tag sen.. ;)

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Emil Brolin »

Anton Stjärnbrandt skrev:
Emil Brolin skrev: Vid dessa tillfällen har jag dock företrätt företag, och jag kan inte gärna som privatperson kontakta en leverantör och begära listpriser.
Emil Brolin skrev:Men priser, leveranstider etc för mig som halvhobbypulare är tysken bättre på.
Hur mycket "halvhobbypulare" man är har man väl inte rätt att bedriva uthyrningsverksamhet som privatperson ?
Jag kör mycket riktigt både som anställd DJ och fakturerar via Frilans Finans. Helt vitt och fint och konkurrensmässigt. Men det är fortfarande långt ifrån heltid. Men man förväntas ju även ha med sig en kompetent anläggning. Jag hyr inte ut mina prylar, utan jag hyr ut mig med prylar.

Vänta nu.. Jag vet inte varför jag måste sitta och förklara min verksamhet.. Det finns ju bra många andra i den här branschen som utger sig för att ha företag, till och med på hemsidorna men ändå fulkör 100%. Det är väl de killarna som ska bort från marknaden?

BTW.. Fan vad jag gillar Frilans Finans. Skitbra tjänst för mig som inte vill starta firma, men ändå fakturera lagligt.

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Emil Brolin skrev:
Anton Stjärnbrandt skrev:
Emil Brolin skrev: Vid dessa tillfällen har jag dock företrätt företag, och jag kan inte gärna som privatperson kontakta en leverantör och begära listpriser.
Emil Brolin skrev:Men priser, leveranstider etc för mig som halvhobbypulare är tysken bättre på.
Hur mycket "halvhobbypulare" man är har man väl inte rätt att bedriva uthyrningsverksamhet som privatperson ?
Jag kör mycket riktigt både som anställd DJ och fakturerar via Frilans Finans. Helt vitt och fint och konkurrensmässigt. Men det är fortfarande långt ifrån heltid. Men man förväntas ju även ha med sig en kompetent anläggning. Jag hyr inte ut mina prylar, utan jag hyr ut mig med prylar.

Vänta nu.. Jag vet inte varför jag måste sitta och förklara min verksamhet.. Det finns ju bra många andra i den här branschen som utger sig för att ha företag, till och med på hemsidorna men ändå fulkör 100%. Det är väl de killarna som ska bort från marknaden?

BTW.. Fan vad jag gillar Frilans Finans. Skitbra tjänst för mig som inte vill starta firma, men ändå fakturera lagligt.
Jag menar absolut inte att ifrågasätta dig Emil. Skönt att du kör vitt och seriöst ! :)

Får du inte göra avdrag för inköp av utrustning om du kör via Frilans Finans ? Får du endast fakturera ditt arvode och inte t ex uthyrning ?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Robin Skarp »

De flesta svenska leverantörerna matchar thomann, pluss minus någon hundring. Det som är en fördel med tysken är att de har större lager och samma leveranstider som i sverige. Men om jag har möjlighet så köper jag mycket hellre av bella eller starfelt, som för övrigt gör ett bra jobb i denna branch av hobbyister och hittepåare som ska ha guld för kottar....
Det man inte kan ska man lära sig.

Björn Starfelt
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 02 apr 2007, 15:40
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Björn Starfelt »

"Den gode Björn behöver ju inte Champagne frukost varje vardag.."

Va!!?
Då får jag nog ställa in mig på Pommac frukost i fortsättningen... :wink:

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Webbshop Chauvet Lightning

Inlägg av Daniel Madrid »

Robin Skarp skrev: Men om jag har möjlighet så köper jag mycket hellre av bella eller starfelt, som för övrigt gör ett bra jobb i denna branch av hobbyister och hittepåare som ska ha guld för kottar....
Han som får guld för sina kottar är en bra affärsman. Han som bedriver välgörenhet hamnar snart i tingsrätten och får en konkursförvaltare som sällskap. Att folk är prismedvetna och handlar där de får mest för sina pengar är helt naturligt . Det är precis likadant bland hantverkaryrken. Hobbyister och hittepåare är konsumenter dom med och någonstans finns det en affärsman som anser att deras pengar är lika välkomna som din arbetsgivares. I slutändan handlar det om att ställa mat på bordet och se till att skatten blir betald även om det är via frilands finans!
Ljud & Ljus samt Eventsäkerhet

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 51 och 0 gäster