Modda Martin SCX800

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Användarvisningsbild
Andreas Vinnberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 09:46
Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Modda Martin SCX800

Inlägg av Andreas Vinnberg »

Har börjat spana på lite nya ljuseffekter för uthyrning och fastnade för Marin SCX800 som verkar juste förutom den avskräckande vikten, 13,5 kg! Enda sättet att råda bot på problemet som jag kunde komma på var att byta ut ballasten mot ett elektroniskt don vilket lär spara ett par kilo. Problemet är att det vore surt att köpa en (eller flera) för att komma fram till att det inte går för att donet inte får plats. (Har misslyckats med denna manöver tidigare)

Så, är det någon vänlig själ på forumet som äger en SCX800 som är villig att lyfta på locket, ta en bild och några mått?

Hur fungerar de rent allmänt? Är de lika häftiga som i reklamfilmen?

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Rent allmänt så verkar den ha en hel del likheter till Acrobat och den effekten tycker jag är helt superb och till SCX-800 får du ju ännu mera godsaker...
Johnny Andersson

Användarvisningsbild
Andreas Vinnberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 09:46
Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Andreas Vinnberg »

Bump...

Är det verkligen ingen som äger en SCX800 här på forumet?

Användarvisningsbild
Örjan Jämte
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 29 sep 2005, 20:01
Presentation: IT-konsult och systemutvecklare till vardags.
Jobbar med ljus på sidan av i LjusTeknik i Borlänge, som nu är övertaget av Creative Light Scandinavia AB.
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Örjan Jämte »

Jo, visst äger vi en (eller flera) SCX800. Men jag tror inte att vi har sprättat några kartonger ännu för eget bruk. Jag skall försöka komma ihåg detta om vi bestämmer oss för att bryta förpackningen på dem. Men just nu finns de endast tillgängliga för försäljning hos oss tror jag.
Örjan Jämte
Creative Light Scandinavia AB, creativelight.se
(Före detta LjusTeknik i Borlänge, ljusteknik.com)
Martin LightJockey 3.0

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Du lär väl inte ha någon garanti om det första du gör är att modifiera dem?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Andreas Vinnberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 09:46
Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Andreas Vinnberg »

Örjan,

Trevligt, jag väntar med spänning...

Jonas,

Finns två val där, modda proffsigt så att det går att bygga tillbaka allting utan att någon ser någon skillnad om man behöver skicka tillbaka den, alternativt ta smällen.
Fick nyligen bygga om fyra nyinköpta Abstract XP3or då de kommer med flera mekaniska och elektriska "buggar"/fel enligt mig från fabrik. Gjorde bedömningen att:
bitterheten felen orsakar (omräknat i kronor) > risken att den går sönder under garantitiden * vad en ny kostar

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster