vilket paket ska jag välja ?

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Simon Gustavsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 15:13
Presentation: Driver simonsljudoljus. Nu för tiden gör jag mest ljudtekniker jobb.
Ort: Skövde
Kontakt:

vilket paket ska jag välja ?

Inlägg av Simon Gustavsson »

ska köpa in lite nytt ljus men har inte så jätte mycket pengar att köpa för så jag undra nu vilket som är mest prisvärt att köpa?

http://www.thomann.de/se/stairville_sca ... sc250h.htm

http://www.thomann.de/se/stairville_mov ... mv250h.htm

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det beror på helt vad du ska använda det till. Till scen med mycket rökt så skippa dom hyr riktiga istället.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Christoffer Klofelt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 19:58
Presentation: Kallas för Junior

Eventljus
Gröna Lund
Konsert Teknik
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Christoffer Klofelt »

Håller med marcus det beror på vad du ska ha dom till. Men jag tycker att man får ut mer av movingheadsen än scanneran. (mer efterfrågade)
Christoffer Klofelt

Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828

Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846

Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Rörigt rörligt!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Halloj!

Är det säkert att MH är mer efterfrågat i den prisklassen han huserar?? Jag skulle snarare köpa några fler scans som Thomann har. Inte världens kvalitet men då får man lite fler. Lättare att ta betalt och snabbare få in pengar på fler billigare tror jag. Den gången man behöver till en scenshow så finns det ju firmor som man kan hyra in mer eftertraktade grejer.

MH till disco är inte jättecoolt i det lilla formatet. Hellre fler effekter isåfall.

Tycker jag! (om nu ändamålet är vad jag tror)

Mors!

Mathias Kronholm
Rookie
Rookie
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 24 jun 2008, 18:08
Presentation: Dj, ljud och ljus tekniker på olika events.
Jag kan hyra ut personal för event för TV radio festivaler företag

Inlägg av Mathias Kronholm »

mja .. ja skulle välja scannrarna om du kör disco... lättare att programmera och till och med om du kör musikstyrt så funkar ju scannrarna, MH så rullar ju runt som en tokig robot vid musikstyrning :)

Simon Gustavsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 15:13
Presentation: Driver simonsljudoljus. Nu för tiden gör jag mest ljudtekniker jobb.
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Simon Gustavsson »

okej tack :) dom är tänkta att användas på discon

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

2 MH eller 2 scanners, svår fråga, vid det antalet tycker jag båda känns mesiga om man inte placerar dom bra. Kör på scanners och köp in fler (billiga scanners har bättre kvalitet än billiga moving heads).

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Scans!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Detta kanske vore ett alternativ för en begränsad budget.

http://www.thomann.de/se/stairville_min ... er_set.htm

Detta är förmodligen inget du vill ha på någon längre sikt eller på någon större scen men å andra sidan tror jag att pengarna betalar tillbaka sig rätt fort. Då kanske du kan köpa 8scans vilket borde ge roligare effekt.

Simon Gustavsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 15:13
Presentation: Driver simonsljudoljus. Nu för tiden gör jag mest ljudtekniker jobb.
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Simon Gustavsson »

har redan några effekter så va sugen på nått dmx styrt

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Scans!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Ok, då är det kanske inte rätt väg. Dock håller jag fast vid att Scans känns klokare än MH!

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Ska du köpa DMX-styrda effekter för disco och billig peng så finns det ju väldigt mycket annat roligt också... Spyro är inget fel köp för discobruk och kostar inte mycket nya.

Många Martin effekter funkar begagnat med bra priser... T.ex. så säljer Spectra+ ut flera Punisher och Destroyers vilka funkar alldeles utmärkt för disco och det finns säkert fler på forumet som har dom.
Johnny Andersson

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Du hade väl med case i scanspaketet? Inte att förglömma, en case till 2 moving kostar ju några tusen till + att de tar med plats i packen + att de oftast är bökigare/tyngre att rigga moving själv.

Och på disco så har du ingen större nytta av moving om du kör en vanlig dj setup med rak tross framför dj, det är först när du bygger en bur eller när du får ut effekterna över dansgolvet som du har nytta av den större arbetsytan som en moving har.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 34 och 0 gäster