Problem med Futerlite MH-660

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Problem med Futerlite MH-660

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har en gammal futerlite MH-660. Det e ett dansband som ägerden och de har ingen manual så det ställer till med en hel del problem.

Felet i detta läge e att. När man startar upp den så börjar den med det sedvanliga reseten och när den är klar så går färjulet till de tomma platserna på färg och gobohjulet. Men den ställer sig något fel så att det blir dubbelfärg och 3/4 gobon synlig. Vid reseten så ställer sig hjulen vid magneterna.

När hjulen står fel så gör de det även efter färgbyten och gobo byten. Men om man tar och ställer hjulen rätt för hand efter reseten så förblir de rätt hela tiden ändan tills man resetar de igen.

Det jag fråga om e om någon känner till detta problem och har någon lösning?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kan det inte vara så enkelt att hjulen eller noll läget har blivit förflyttat? Test å förflytta hjulet efter reset.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Känns som en optokopplare gett upp?

Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 196
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Inlägg av Magnus Stridsberg »

Har armaturen mekanisk stopp eller optokopplare? Gamla Martinarmaturer fick slitna stopp och därmed hamnade hjulen fel under hela cykeln.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det e så att det inte finns några stopp på hjulen. Det som indikerar ändlägena i reseten e en magnet på varge hjul och de sitter där och det e inget som kan flyttas de har sina fasta Pugnter. Jag har varit med om att en maskin har tappat magneten på färghjulet och då blev det ett error i reseten. Nu blir det inget felmedelande häller de bara ställer sig fel.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Nicke Löfgren skrev:Kan det inte vara så enkelt att hjulen eller noll läget har blivit förflyttat? Test å förflytta hjulet efter reset.
Jag har provat et oxå. de ställer sig endån fel.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag ska medela att den lilla lampan är fixad nu. Det som gälde va en Manuel totalreset och den fick man trimma in noll positonerna igen som inte är ändlägena.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Marcus Sandberg skrev:Jag ska medela att den lilla lampan är fixad nu. Det som gälde va en Manuel totalreset och den fick man trimma in noll positonerna igen som inte är ändlägena.
Va bra att det löste sig

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Nicke Löfgren skrev:
Marcus Sandberg skrev:Jag ska medela att den lilla lampan är fixad nu. Det som gälde va en Manuel totalreset och den fick man trimma in noll positonerna igen som inte är ändlägena.
Va bra att det löste sig
Jo det va bra. Men jag fick in några till av bandet som det är strulmed. Det va några knappar som har havererat. Men med tanke på attt de har gått över 9000 timmar och servisen är väldigt dålig på dem sen innan. Jag hadde samtliga inne i omgångar förra våren för lampbyte och översyn då passa jag på att byta fläktarna i den för många va kassa. Då hadde de gått strax över 8000 timmar och aldrig rensade från damm. Det e bara och vänta på att fler ska dycka upp.

Men finns det någon här inne som vet vilka som e GA för dem för det kan nog hända att det behövs mer reservdelar till dem. Jag har redan tömt bellas lager på mycket.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin Turesson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 43
Blev medlem: lör 16 aug 2003, 01:00
Presentation: Har butik med försäljning och uthyrning av ljud/ljus/DJ i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Martin Turesson »

Futurelight har nog ingen GA i Sverige, men reservdelar är inget större problem. Bara att söka på MH-660 på www.steinigke.de så dyker 83 olika prylar upp med priser, bilder och lagerstatus =)
Martin / Optisound

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster