inkop

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Får man fråga varför du inte vill köpa robe huven? eller är det jag som tolkat det hela fel och att du vill veta vad du kan köpa utöver robe? För min mening är att robe gör alldeles utmärkta viftpannor.
//Carpvik

Hans Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 05 mar 2006, 13:39
Ort: Karlstad
Kontakt:

Robe

Inlägg av Hans Widell »

jag har inget imot Robe, har alldrig set dom in action. Jag vill veta lite mer om dom andra bara.. Det var nagon som tyckte att Robe var ett bra huvud.. Men jag vill veta lite mer om annat pa marknade. Typ SGM ,Martin, clay, vari, Coef och kanske Geni.. Sen blev det fel nar jag skrev Geni tillsammans med dom andra.. Nu kanske det blev tydligare...

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Alla har sina favoriter, och det är klart om du går upp lite i pris att du får något hetare, men så är det alltid.

Hans Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 05 mar 2006, 13:39
Ort: Karlstad
Kontakt:

ka

Inlägg av Hans Widell »

det var vall inte de svaret jag hade hoppats pa, men tack enda

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Dema lite enheter, ring runt stora firmor om du kan komma och titta på deras bestånd. T.ex Woodlite.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Vad är det du vill veta om de andra?

Alla specar finns på deras hemsidor antar jag. Sen är det väl bara att åka runt och testa lampor. Det kan ju vara bra också att köpa några huven som Woodlite har, så du kan komplettera från något företag i trakten om någon kund vill ha fler lampor än vad du kan erbjuda.

Det är lite enklare att svara om det är något specifikt du vill veta. Vad du ska köra för lampor vet ju du bättre än oss, eftersom du vet vad för sorts gig ni gör och hur marknaden ser ut i Värmland.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Amuse:

Jag kan bara råda dig till vad andra här redan har gjort, Testa, prova, tryck, tyck, känn och få feeling på lite olika lampor, Besök så mycket mässor och ljusfirmor du kan, fråga turnerande tekniker vad de tycker om produkten, då de VERKLIGEN får reda på vad utrustningen tål, och måste se till att den fungerar igen varje kväll.

Jag har jobbat med de flesta märken av moving heads i ganska många år, och det finns för och nackdelar med allihop. Och att köpa begagnat är alltid lite lurigt.

Det finns massor av aspekter med ett inköp också.

Pris, service, kvalitet, vikt, strömförbrukning/strömretur, tillgänglighet i närområdet om du vill komplettera din rigg mm.

Hör gärna av dig om du har några frågor, Jag hoppas jag kan hjälpa dig med svar, eller peka dig till de som kan.

Mvh Brattberg

Hans Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 05 mar 2006, 13:39
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Hans Widell »

Tackar sa mycket.. Nu vet jag lite mer.. For nar man har inhandlat typ scanners sa har man tittat pa specar och bilder +pris.. Men det var innan man la ner seriositet och tid pa att fa firman att ga bra...

Sa tack for svaret....

Mattias Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 10 sep 2005, 14:25
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Mattias Johansson »

Är det någon som har utfört ett a-b test mellan Robe at och Martin 250 serien? Skulle vara kul att höra för och nackdelar mellan dessa två serier både på Wash och spottarna.
Mattias Johansson

Ljud & Ljus Control

matte@ljudljuscontrol.se

060-514100
070-3314544

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

En kompis gjorde ett litet A-B test mellan MAC-250+ & Robe 250XT, han kom fram till att Robe'arna funka bättre, dock var det för discobruk dom skulle användas...

Jag kommer inte ihåg hans lista med jämförelser dock.
Johnny Andersson

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster