Highend Cyberlight strul

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Highend Cyberlight strul

Inlägg av Johan Fälth »

Är det nån här inne som är guru på denna apparat.

Jag har en armatur som stänger lampan i tid och otid. Lampan är splitt ny Philips.

Finns det nått kännt fel ang detta strul?
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Inte för att jag kan dom men det finns många "allmänna" fel

Fläkt eller luftintag är täckt.
Kan vara ett defekt överhettnings skydd.
Är det en ny lampa så kan det va fel sort ändå.
Är det induktiv barlast kan det va glimtändarfel eller kondingen.
Spänningstabben i elektronisk ballast

rakt av så är det svårt att säga, man måste se själv vad som händer

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

Vanligast för oss har dock varit strömbrytaren till lampluckan, den sitter lite dumt till så jag har fått tejpa luckan i drift, sen byglar jag bara brytaren efter det. . det är ju ändå bara jag som servar dem :)

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

kollade på den igår. Det visar sig att den stänger slutaren och inte lampan. Dom hänger på 18m, men igår hade jag tillgång till lift för att kika på problemet.

Problemet ligger inte i fläktarna.

Det skumma är att den stänger efter ca 15min, sen hoppar den igång igen efter ca 5 min. Den släcker som sagt inte lampan.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Låter mer som ett mjukvarefel i fall enbart "iris" "slutaren" eller shutter´n stänger!

Är det på en eller fler? Ibland kan epromet fått spunk så att den säger att den ska göra så där! Ett sätt är att kastbyta det med en annan fungerande enhet.

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

SoundFox skrev:Låter mer som ett mjukvarefel i fall enbart "iris" "slutaren" eller shutter´n stänger!

Är det på en eller fler? Ibland kan epromet fått spunk så att den säger att den ska göra så där! Ett sätt är att kastbyta det med en annan fungerande enhet.
Har börjat tänka den tanken oxå. Det är endast 1 enhet som strular. Problemet är att dom hänger i Kinnarps Arena. O det är svin svårt att komma intill så här års. Får väl försöka leva med strulet. Är inte så många matcher kvar.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Fältan skrev:
SoundFox skrev:Låter mer som ett mjukvarefel i fall enbart "iris" "slutaren" eller shutter´n stänger!

Är det på en eller fler? Ibland kan epromet fått spunk så att den säger att den ska göra så där! Ett sätt är att kastbyta det med en annan fungerande enhet.
Har börjat tänka den tanken oxå. Det är endast 1 enhet som strular. Problemet är att dom hänger i Kinnarps Arena. O det är svin svårt att komma intill så här års. Får väl försöka leva med strulet. Är inte så många matcher kvar.
Ja du får nog vänta lite och plocka ner två st och montera upp dom i arbetsbänken. :lol:

Titta å kasta om Epromet, vidare så kan en drivkrets till stegmotorn gå het.

För att utesluta (D/A) omvandlaren så låt den stå utan anslutningar i enbart standalone läge, Händer det inget så är det ett internt fel.

Lycka till

Jan-Eric Jansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 09 okt 2005, 23:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan-Eric Jansson »

Ring Abbe på Spectra 08-6692020 när du får tid, han har ett antal timmar nedplöjda tillsammans med Cyberlight i sina dar :-)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 46 och 0 gäster