Martin 1220 PRO

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Areskough »

Finns det något backup batteri på dessa härliga scannrar? Hittar givetvis inget synligt.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Larsson »

Nej det tror jag inte. Vad är det som strular? Dessa är gjorda både för DMX och Martins tidigare protokoll, så ska du köra DMX behöver du switcha pin 2 och 3 jämf mot original. Samt ställa adressen under dAdr i stället för under Adr.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Areskough »

Kör med rätt kabel, protokoll mm, startar upp den så den även bekräftar dmx mm men har ingen kontroll över den (dvs det händer inget när jag ger signal, bara ett färghjul som roterar sakta) den tappar ju de inställningar jag gjort och tänkte att ett litet minnes batteri kunde vara boven i dramat, kanske är givaren till färghjulet som gör att den inte startar upp rätt? Men får riva ner nästa lampa och se om den är mer samarbetsvillig.

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Areskough »

Kommer ju inte lägga nån direkt energi på dessa lampor av förståeliga skäl

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Larsson »

Hm, okej. Testat att slå av "auto" funktionen som känner av vilket protokoll det är för att tvinga in den på dmx? Ja kolla med nästa armatur och se om den är likadan.

Nej förstår det.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Martin 1220 PRO

Inlägg av Jonas Areskough »

Ja det måste jag testa, tack

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster