SGM Giotto 700

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Lite ot, men min spontana konstruktiva kritik är att man inte uppfattar hans företag som speciellt seriöst med en massa stavfel på sidan...

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Fredrik Nilsson skrev:Nu är det klart att Light-Tec i Osby köper 14 Giotto 700 samt 6 Riballtor. Dessa kommer att blinka på diversse festivaler främst i skåne under sommaren sedan kommer de att lysa fint på Grease i Malmö. Gurkan har även skaffat en fin hemsida: www.light-tec.se!
Va trevligt då får man hoppas att snart se dom någon gång på Kulturhuset i Hässleholm
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

David Göransson skrev:Lite ot, men min spontana konstruktiva kritik är att man inte uppfattar hans företag som speciellt seriöst med en massa stavfel på sidan...
Jag anser att hänger man uppsig på stavfel och anser någon inte seriös pga det så kan man lika gärna va utan den kunden för då kan de inte se till det man gör utan till småsaker som man inte gör.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Var det ironi med världens längsta mening som svar?

Min uppfattning är att när jag läser meningen som löd ungefär: "vi är ett av sydsveriges största uthyrningföretag" (eller om man kanske inte ska ha citationstecken när man inte citerar exakt) så tappar jag förtroendet.

Det är väl en sak om det är nån discopelle som missat på sin hemsida, men om man nu är så stora så ser det bara dåligt ut.

Fortfarande: sorry för ot.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Marcus: Du får nog säkert se dem in action på Kulturhuset någon gång!

David: Kan hålla med dig om att det ser lite illa ut med stavfel, nu är det inte light - tec själv som gör hemsidan och den är precis upplagd så du får ha överseende med lite stavfel!
Angående att man inte är seriös om man har stavfel på en hemsida håller jag inte alls med om men tycker du det så får det stå för dig! Jag ska också säga att Light-tec jobbar ytterst seriöst.
Work sucks, send me on tour!

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag anser oxå att Gurkan är vldigt seriös. Jag har jobbat några gånger med han och även tagit in ljus till en ljussättning som ajg gjorde på en gymnastikuppvisning. Det va problem med en dimmer och han kom och bytte den direkt utan att jag behövde lyfta ett finger han koppla ur den gammla och in med den nya. Hur många uthyrningsföretag gör något sådant. På Kulturhuuset så hur vi in rörligt från han och det är väldigt sällan problem.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Jag ska nog förtydliga lite, det jag menar är egentligen inte uppfattningen om hela företagets seriositet, snarare deras seriositet angående sin hemsida. Och jag anser att det delvis speglar företaget.

Alltså: om en person på ett företag lägger ner tid och energi på att hemsidan är rättstavad och snygg, så kan det vara samma sak med deras arbete, en känsla för detaljer. Om hemsidan känns slarvig och ihophastad kanske företagets arbete är likadant.

Nu säger jag absolut ingenting om Light-tec som företag, för det vet jag ingenting om, jag säger bara att bilden av dem kanske förlorar på hemsidan...

Givetvis är det inte heller alltid någon från företaget som gjort hemsidan, och kanske stavat fel, men fortfarande är det företaget som ska stå för sin hemsida.

Till sist, angående denna gurka, brukar han köra Joddla med Siv? Isf vet jag vem det är och då verkar han kompetent, arrangerade en konsert med dem en gång...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Vi har två av Light-tec's 700:or med oss på den produktion jag gör nu, synthesis-varianten. Fina lampor! Dock lite tunga, och den case de kom i är inte så kul. Bara fyra handtag och dålig hardwear, du får skälla på honom Fredrik :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jasså det var ni som hyrde dem...genom primetech då va!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Vi har testat Sytnthesis 700-huvudet, och omdömet blev att det är en mycket bra lampa med mycket funktioner. Passar ypperligt till Rock´n Roll gig.

Vi har dock inte köpt några, satsade våra slantar på VL istället.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Tjenare Mats, allt väl? Passar fint till teater oxå!!! Fråga Palle vad han tycker om dem!!!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Fredrik: Det var säkert genom Primetec. Jag har ingen aning, jag är ingen lampmänniska :) Det stod Light-tec Osby på casen iaf, så jag kom att tänka på att det kanske var han Gurkans lampa.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Det stämmer....hoppas allt gick bra med dem!!!
Work sucks, send me on tour!

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Förutom att David körde en saxlift över dom :(

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag har aldrig kört över något med saxlift!

Däremot har jag kört sönder en skylift, men det är en annan historia :oops: :roll:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster