Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Johan Fälth »

Hej på er.

Tänkte höra efter vad ni anser om dessa armaturer. Vi är på gång att köpa ett gäng nya profiler.

Har ni gjort några jämförelser? Vet att viper ligger i en helt annan prisklass, men är det verkligen värd de extra slantarna?
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Johan Fälth »

Bump, Slänger även in Robe DL4s som en kandidat.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Jonas Areskough »

Har inte gjort någon jämförelse, men kommer med en åsikt ändå.

Kör på LED profilerna i första hand, våra 300w LED spotar motsvarar "ungefär" en 1200W urladdning, och quantum och DL4S är bägge på över 450w LED, bägge är potenta lampor, dock är nog DL4S med sin RGBW led bäst till teater utav dessa två, det gör ju tyvärr att den förlorar lite styrka i det vita. (martin skriver inte ut huruvida deras är singel vit, men får utgå från det) visst spridningen är större på robe´n (10/45grader) men 9/36grader är rätt mycket det med. ni får helt enkelt be dom skicka en demo låda från varje tillverkare så ni får testa och peta lite på dom.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Nicke Löfgren »

Intressant att du säger att dina led motsvarar nästan 1200w urladdning.

När jag hade mina mac quantoum profiler i sommar fick jag information, Deras armatur (475watt) var den första som kunde jämföras med en 700/800 watt HID armatur


Vilket fal som helt, Grymt impad på den armaturen :D :D

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Jonas Areskough »

Förstår hur du tänker Nicke, får förfina min jämförelse med att jag syftat på lite äldre 1200w , alla nyare armaturer har ju en helt fantastiskt optik, och givetvis skulle dom inte mäta sig med en ny 1200. samtidigt så vet vi båda att en 700/800HID knäcker en äldre 1200 med hästlängder.

Ville mer få fram att styrkan dom söker troligen finns i LED armaturen.

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Mac Viper vs Mac Quantum vs CP Mythos

Inlägg av Johan Fälth »

Jonas Areskough skrev:Har inte gjort någon jämförelse, men kommer med en åsikt ändå.

Kör på LED profilerna i första hand, våra 300w LED spotar motsvarar "ungefär" en 1200W urladdning, och quantum och DL4S är bägge på över 450w LED, bägge är potenta lampor, dock är nog DL4S med sin RGBW led bäst till teater utav dessa två, det gör ju tyvärr att den förlorar lite styrka i det vita. (martin skriver inte ut huruvida deras är singel vit, men får utgå från det) visst spridningen är större på robe´n (10/45grader) men 9/36grader är rätt mycket det med. ni får helt enkelt be dom skicka en demo låda från varje tillverkare så ni får testa och peta lite på dom.
Quantum är Single white med riktig CMY-Mixning. Ralph var här och Demade dessa, blev duktigt impad av resulatet. Vore kul dock och veta hur den står sig mot Viper o Mythos.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster