Trött på pappersarbete?

Här kan du som letar jobb inom branschen marknadsföra dig.
Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Trött på pappersarbete?

Inlägg av Jacob Thulesius »

Vill du få tid över & en god överblick över hur det går för ditt företag?
Det vanligaste som missköts i ett företag är bokföringen.

Jag arbetar med att hjälpa företag med bokföring & juridisk rådgivning. De flesta av mina kunder arbetar inom kulturområdet och väljer mig eftersom jag tidigare drivit företag som musiker & ljudtekniker innan jag började min bana inom juridik. Därmed känner jag till "båda sidor" & kan tackla problem på ett annat sätt.

Sköter allt från komplett bokföring till mera rådgivande. Att ha någon som kan lagar & regler är både tryggt och kan ofta spara endel pengar när det kommer till skatt & avgifter.

Hör av dig för mer information om hur jag kan hjälpa dig att driva ditt företag mer effektivt!

MVH Jacob Thulesius
jacob.thulesius@me.com

Användarvisningsbild
Ludvig Uppman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 18:31
Presentation: En som eklektiskt eklärerar med klärobskyr vision.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Trött på pappersarbete?

Inlägg av Ludvig Uppman »

Blott 22 år med ett handelsbolag, en enskild firma och ett aktiebolag bakom ryggen de senaste tre åren så kan det vara lite svårt att ta dig på allvar som juridisk rådgivare. Har du några referenser?

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Trött på pappersarbete?

Inlägg av Jacob Thulesius »

Bokföring är den främsta tjänsten jag sysslar med och där har jag ett par års erfarenhet av de flesta företagsformer. Är uppväxt i en "företagarfamilj" och började med att sköta bekantas företag och fick sedan utomstående kunder via referenser. Tänkte pröva ett nytt forum då jag har utrymme för ett par kunder till och eftersom jag känner till den frustration som musiker och andra företagare inom kulturområdet ofta känner inför pappersarbete.

För närvarande är jag mitt upp i juristprogrammet vid Lunds Universitet & har därmed även börjat ge juridiska råd till mina kunder. Eftersom civilrätten (den juridik som rör företag & affärer) ej kräver examen är det vanligt att juriststudenter arbetar vid sidan om studierna antingen på byrå eller i egen regi som mig.

Fördelen med mig är att jag är enkel att arbeta med, noggrann och dessutom prisvärd jämfört med en större redovisningsbyrå.

Hör gärna av dig via epost ifall du vill ha mer information. Lämnar gärna inte ut kunder utan godkännande på ett offentligt forum.

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trött på pappersarbete?

Inlägg av Viking Grandin »

Låter kanon, tack för info! Kör hårt.
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Trött på pappersarbete?

Inlägg av Jacob Thulesius »

God jul & gott nytt år. För er som driver AB får ni alla en välförtjänt present då bolagskatten sänks till 22% från 26,3% efter årsskiftet.

Lite Jultips kring detta:
- Har ni utrustning ni i snar framtid har tänk köpa lönar det sig att göra det innan 1 jan 2013.
- Ska ni sälja utrustning är det läge att vänta till efter årsskiftet (OBS ej tillåtet att vänta med att fakturera redan utförda tjänster dock).
- Sätt av delar av vinsten till en såkallad periodiseringsfond (upp till 25% för AB) som beskattas senare till den lägre satsen, inom 6 år.

Undrar ni något mer är det bara att höra av sig till jacob.thulesius@me.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster