"Lärling"

Här kan du som letar jobb inom branschen marknadsföra dig.
Oskar Fredriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 04:13
Presentation: Är 17 år och pysslar lite med min hemma studio och skruvar lite live när tillfälle ges. Lirar trummor så när det gäller teknik där så är det lite av hemmaplan kanske. Här för att lära :)

"Lärling"

Inlägg av Oskar Fredriksson »

Hej där! Jag är en grabb på 18 år som har pillat med ljud sedan ett gäng år tillbaka och har ett stort intresse i det. För tillfället är jag bosatt i Arvika där jag pluggar sista året (musik). Eftersom jag känner att jag inte får jobba i "skarpt läge" i diverse "ljudkurser" så söker jag den erfarenheten. Finns det någon som kan tänka sig att att ha med en lärling undre en period under kommande sommar? Jag är öppen för det mesta, kanske inte gigen i en sunkig fritidsgård. Kan tänka mig att rörar på mig i hela Sverige. Har en del erfarenhet sedan tidigare med vanliga gig, inspelningar och det jag håller på med mesta del mixning så ljud är lite min hemmaplan. Är ute efter att samla på mig erfarenhet och känna på branschen för att sedan försöka på egen hand.

Ställ gärna frågor i PM så kan jag beskriva mig själv lite mer och utförligare om vart mina kunskaper sträcker sig.

Mvh
Senast redigerad av 1 Oskar Fredriksson, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: "Lärling"

Inlägg av Jonas Larsson »

Det är alltid bra att skriva i vilken del av landet du befinner dig i/vilken del av landet du söker praktik i!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Re: "Lärling"

Inlägg av Mats Ottosson »

>>>Jonas,Oskar skriver som nedan :
"För tillfället är jag bosatt i Arvika"
"Kan tänka mig att rörar på mig i hela Sverige."

Arvika ligger i Värmland och han kan tänka sig att åka dit jobben finns ungefär så menar han.

Oskar lycka till och hoppas att någon av alla firmor som finns i vårt land tar dig under sina vingar.
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: "Lärling"

Inlägg av Jonas Larsson »

Japp, nu ja.

Innan inlägget redigerades stod det inget om bostadsort eller önskat arbetsområde...

Lycka till i ditt sökande Oskar!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Oskar Fredriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 04:13
Presentation: Är 17 år och pysslar lite med min hemma studio och skruvar lite live när tillfälle ges. Lirar trummor så när det gäller teknik där så är det lite av hemmaplan kanske. Här för att lära :)

Re: "Lärling"

Inlägg av Oskar Fredriksson »

Tackar!

Ni har inga förslag på vart man kan vända sig?
Är bekant med marknaden här i Värmland men är inte så intresserad av den av olika anledningar.

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Re: "Lärling"

Inlägg av Mats Ottosson »

[quote="Jonas Larsson"]Japp, nu ja.

Innan inlägget redigerades stod det inget om bostadsort eller önskat arbetsområde...

Då ska mitt inlägg inte tas så allvarligt.
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Re: "Lärling"

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Ljudmakarn i Säffle då? Johannes har ni ingen plats åt honom?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker
Ort: Järna

Re: "Lärling"

Inlägg av Johannes Olsson »

Fredrik Nilsson skrev:Ljudmakarn i Säffle då? Johannes har ni ingen plats åt honom?
Menar du mig? 8O

DH har slutat med praktikanter. för mycket jobb att lära folk saker på den minimala tiden vi har. Det är synd, men så e det.
Lärling är väll lite "hårdare" en praktikant/pryo, men ska fortfarande "övervakas". sedan vill jag minnas att det e lite jobb med försäkringar osv. men kan ha helt fel där!

Lycka till!

Johannes

Oskar Fredriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 04:13
Presentation: Är 17 år och pysslar lite med min hemma studio och skruvar lite live när tillfälle ges. Lirar trummor så när det gäller teknik där så är det lite av hemmaplan kanske. Här för att lära :)

Re: "Lärling"

Inlägg av Oskar Fredriksson »

Tackar för svaren. Fyll gärna på.

Har fått en del alternativ så någonstans hoppas jag att jag hamnar, var återstår att se.
Vet inte riktigt hur jag ska definiera mig men praktikant skulle jag väl säga att jag inte är. Är i kontakt med yrket i alla fall ett par timmar om veckan, men känner att jag absolut behöver mer kött på benen, framför allt med att jobba och prestera under pressade situationer och få en bredare känsla för branschen.

Är lite valet eller kvalet mellan att fortsätta plugga (ljud isf) men har lyckats bilda mig uppfattningen att jag missar dom bitarna jag söker efter och har även beskådat hur fel det kan bli om man enbart har utbildningen i ryggen.
Har funderingar på att försöka slå mig fram och jobba ett tag och sen plugga någon djupare linje inom ämnet då jag är skoltrött hehe :D

Tankar ock idéer någon?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster