Scenproduktions-student söker praktikplats till hösten 2009

Här kan du som letar jobb inom branschen marknadsföra dig.
Kristoffer Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 25 maj 2008, 12:13
Presentation: Scenproduktions studerande, Malmö
Teater & Lysteknik, Köpenhamn
Ort: Malmö
Kontakt:

Scenproduktions-student söker praktikplats till hösten 2009

Inlägg av Kristoffer Nilsson »

Som ämnet avslöjar söker jag praktikplats till hösten 2009. Antigen 50% arbetstid under sep-dec eller 100% under två månader (väldigt flexibelt). Praktiken ingår som kurs innom programmet så perioden är studiebidragsgiltig vilket betyder att praktikantlön ej är något måste.

Jag har snart läst två år av tre (120hp av 180) på Scenproduktions-programmet vid Malmö Högskola. Som namnet avslöjar omfattar programmet produktion av scenisk verksamhet såsom innom teater och konsert. Jag skulle kunna rabbla upp alla moment jag tentat av och jag har kunska innom men här är de större områdena (mer info kan givetvis ges vid intresse, även LADOK utdrag från skolan):

När jag tänker mig hur min praktik kan se ut så kanske jag följer och hjälper en ljud och/eller ljustekniker i hans/hennes arbete på ett uthyrningsföretag som även sysslar med produktioner av olika slag (stora som små). Men är väldigt flexibel.

* Ellära innom scen- och eventbranschen
* Ljusteknik (konventionellt ljus, rörligt ljus, ljusbord osv)
* Ljudteknik (mixerbord, mikrofonteknik, mixerbord analogt samt digitalt osv)
* Riggning
- Höghöjdsarbete

* Utställningsproduktion
- ex. Ljud och ljus installationer

* Teaterproduktion
- Ljud och ljus

* Konsertproduktion
- Ljud och ljus

Ok nu blev det en lista ändå (sorry) men den är längre faktist.

Om du har öppning för en praktikant så hör gärna av dig/er! Eller om ni har tips om frilansande/företag som kan vara intresserade av en driven och intresserad tekniker/producent så är alla förslag välkommna!

Förstår om inlägget känns rörigt så skicka PM eller mail om oklarheter finns.

Mvh
Kristoffer Nilsson
Malmö 2009-03-06
mail@djkristoffer.se

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Inlägg av Michael Christiansen »

Hej Kristoffer!

Hör av dig på +45 20221991

VH

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster