Praktik/Jobb inom Ljud/Ljus-branschen?

Här kan du som letar jobb inom branschen marknadsföra dig.
Niklas Hansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:15

Praktik/Jobb inom Ljud/Ljus-branschen?

Inlägg av Niklas Hansson »

Jag studerar sista året inom elteknik (gymnasienivå) nu och vill väldigt gärna ha arbete inom området Ljud- och/eller Ljusteknik. Hur ska man gå till väga för att få in foten i branschen? Jag funderar även på att plugga något av dessa ämnen på högskolan vilket kanske är bäst att göra?
Men hur enkelt är det egentligen att få tag på ett fast jobb? Jag har ett brinnande intresse då jag själv sysslar med musik och varje dag möter något som har med Ljud att göra.
Ska man börja med att söka praktikplats?
Jag bor i nordvästra Skåne så kom gärna med tips!

Pelle Berglund
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 10 apr 2006, 12:17
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Inlägg av Pelle Berglund »

mmh synd att du bor där du bor.. men finns det nån i gävleborg med samma intresse är det bara att höra av sig.. vi behöver alltid folk som är sugna på att vara med och lära..
Ljuspulare Pelle

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 313
Blev medlem: tis 14 feb 2006, 12:27
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Jag bor i gävle och har sen några veckor precis börjat arbeta som ljustekniker/designer på Spelplats Gävle/Spegeln.
Det var ödet som gjorde att jag fick jobb där, genom att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Annars hade jag varit intresserad av praktikplats Pelle :wink:
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 23:39
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ekstam »