Hyra Pioneer DVJ-X1?

Här kan du efterfråga utrustning för dina tillfälliga hyresbehov.
Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Hyra Pioneer DVJ-X1?

Inlägg av Magnus Johansson »

Är det någon som vet var man kan hyra Pioneers nya DJ-dvd-spelare, DVJ-X1, gärna med lämplig videomixer?

Synpunkter och tips kring maskinen tas också tacksamt emot. Är det någon som testat spelaren och gillar/ogillar den?

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 24 nov 2003, 01:00
Ort: Östra Ryd

Inlägg av Jonas Nordstedt »

hmm den där dvd video/cd playern är väldigt spännande :). Fick hem Djmag för ett tag sedan, som innehöll en demonstrations DVD om just DVJ-X1. Verkar jävligt grymt faktiskt, massa coola grejer. Men det skulle vara schysst att testa den själv. För dem pojkarna som visade hur det funkade hade nog jobbat med dem där ett bra tag, såg ju ut att vara förbannat lätt när dem körde.

Men den där spelaren kommer man nog se mer av i framtiden.
Kommer med säkert följas upp med andra märken som satsar på en likadan produkt. Hmm vad kostar den egentligen?! har jag missat tror jag.. :P

men frågan är vart dem finns att hyra? frågan är om det är så många som har den där på hyllorna?!
::Din doktor här i cyberspace::

Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Inlägg av Magnus Johansson »

DrRydén skrev:hmm den där dvd video/cd playern är väldigt spännande :). Fick hem Djmag för ett tag sedan, som innehöll en demonstrations DVD om just DVJ-X1. Verkar jävligt grymt faktiskt, massa coola grejer. Men det skulle vara schysst att testa den själv. För dem pojkarna som visade hur det funkade hade nog jobbat med dem där ett bra tag, såg ju ut att vara förbannat lätt när dem körde.
Kan det vara så svårt egentligen? Det är väl bara att göra precis som med vilken table-top cd-spelare som helst? Dvs spela helt efter ljudet (musiken) och låta bilden bli som den blir...
DrRydén skrev:Men den där spelaren kommer man nog se mer av i framtiden.
Kommer med säkert följas upp med andra märken som satsar på en likadan produkt. Hmm vad kostar den egentligen?! har jag missat tror jag.. :P
Jag har för mig att jag sett ett pris på ca 38000 någonstans, men kommer inte på var det var.

Jag har några bekanta som varit på resa i Asien och Australien/Nya Zeeland och där är det tydligen senaste modet att köra musikvideos på projektorduk på näst intill minsta kvarterskrog. Dock tror jag inte det var med snygga mixar och denna spelare. Jag tror att trenden med musikvideos istället för "bara" musik kommer hit också så småningom.

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

hmm.. har hört talas om det av en dj kompis. Är själv inte så himla inne på dj utrustning mm! Men de e nog en produkt som kan slå sig rejält in på marknaden bland barer och klubbar om den bara får lite utrymme!!

BTW..DrRydén.. kul med en dj i Ö Ryd. Har själv bott där sen ja var 2 år.. flyttade därifrån för typ 4 årsen!!! Hoppas de går bra för dig:P!!

// Erik Lindvall
Stage & EventLight

Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Cobolt »

Har varit och klämmt på den på SMC och mitt första intryck var "den här är inte färdigutvecklad". Stor som ett hus men med Pioneers fina kvalitetskänsla. Den var dock inte alls svår att spela på. Till saken hör att jag spelar på CDJ-1000 i vanliga fall men iaf! Intuitivt och lättanvänt så länge man bara ska spela musik. Displayen på spelaren räcker dock inte om man vill köra video också. Det enda negativa som jag såg det var storleken. På tok för stor...

Han som stod på SMC föreslog tusenspelarna som komplement. Med videomixer, tftskärmar (en för varje spelare och en för mastern) + projektor och duk alternativt en fet tv så blir det nog för dyrt för att vanliga krogar i Sverige ska vilja köpa det. Men jag hoppas priset sjunker snart.

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 24 nov 2003, 01:00
Ort: Östra Ryd

Inlägg av Jonas Nordstedt »

hahaha va fan olofs brorsa. hänger du på det här forumet?!? shit fan va grymt.. fan dig var ju ett bra tag sen man såg.. Jonas Nordstedt här :)
::Din doktor här i cyberspace::

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

DrRydén skrev:hahaha va fan olofs brorsa. hänger du på det här forumet?!? shit fan va grymt.. fan dig var ju ett bra tag sen man såg.. Jonas Nordstedt här :)
jo.. jag trodde nog allt de va du, olof med :P ! Hur går det för dig då?! Är du fortfarande dj lr?! :)

Ha de fint!!
//Erik

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 24 nov 2003, 01:00
Ort: Östra Ryd

Inlägg av Jonas Nordstedt »

haha var det så det var alltså :P. Jorå för mig går det fint, kör iofs inte så ofta som dj längre, utan arrangerar fester istället. Ska väl bli någon form av företag vart efter så får vi se vad det blir av det :). Hmm men håller du på som dj lr någe?
::Din doktor här i cyberspace::

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster