Pentagram truss??

Här kan du efterfråga utrustning för dina tillfälliga hyresbehov.
Johan Friberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 05 apr 2004, 01:00
Ort: Johan Friberg Karlskrona
Kontakt:

Pentagram truss??

Inlägg av Johan Friberg »

Hej på er !

Finns det någon i detta avlånga land som har en "Pentagram" truss ?? Alltså en 5-uddig stjärna. Helst 4-kants truss och helst 5m i diameter.

Hör av er! Tack

/ Friberg
____________________________________

Johan Friberg

HUGOLiTE LJUSDESIGN

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Jakob Carlsson »

Funkar en femuddig stjärna eller är det jätteviktigt att det är ett pentagram exakt byggt där allt är en tross eller skulle man kunna köra två trossar en under den andra?

Frågar mest för det borde ju faktiskt gå att bygga något som ser ut som det med lite raka bitar och hörn av olika slag.

Johan Friberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 05 apr 2004, 01:00
Ort: Johan Friberg Karlskrona
Kontakt:

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Johan Friberg »

Min vän !

Försök bygga en 5 uddig stjärna (pentagram) i truss. Om inte annat så för skojs skull!
Jag menar det väl... men det är inte för inte som den där symbolen anses vara "mystisk"
Väldigt enkel i 2D men ganska meckig i 3D.

Som sagt, jag behöver all hjälp jag kan få !

/ Johan
____________________________________

Johan Friberg

HUGOLiTE LJUSDESIGN

Användarvisningsbild
Christoffer Hansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 09 nov 2009, 22:47
Presentation: Oh, you mean my pilot's license? That's out back in the Cessna. Or perhaps you're referring to my license to kill. Revoked. Trouble at the Kazakhstan border. I could give you the details but then I'd have to kill you, which I can't do because my license to kill has been revoked.
Ort: Göteborg

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Christoffer Hansson »

frågan är ju, måste hela trossen vara i ett stycke, eller kan man ha olika höjd/nivåer på den. för får man det såborde det inte vara allt för svårt att ljuga ihop...

svart= cirkeltross
röd= ligger/hänger ovanför cirkeltross
grön= hänger under cirkeltross
blå= hänger en nivå under grön

ska allt vara i ett stycke blir det svårare...
sedan vet jag ju inte hur noga det egentligen borde vara med en pentagramtross för tror inte en publik skulle lägga märke till det ändå...

ps. är en smula trött så jag kan ha tänkt helt åt hel*ete fel nu, då är det bara att ignorera detta inlägg.
sov gott!
Bilagor
pentagram.JPG
I've heard it both ways

Användarvisningsbild
Christoffer Hansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 09 nov 2009, 22:47
Presentation: Oh, you mean my pilot's license? That's out back in the Cessna. Or perhaps you're referring to my license to kill. Revoked. Trouble at the Kazakhstan border. I could give you the details but then I'd have to kill you, which I can't do because my license to kill has been revoked.
Ort: Göteborg

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Christoffer Hansson »

alternativt så bygger du innerdelen för sig (i svart).
sedan gör du fem stycken "V"n...

hoppas ni gillar mina skills i paint by the way! :D
Bilagor
pentagram2.JPG
I've heard it both ways

Daniel Regnér
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 31 maj 2009, 20:59
Presentation: glad amatör med ett förflutet(?) som L&L-pysslare på studentnation
Ort: Uppsala

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Daniel Regnér »

gissningsvis så kan det bli knepigt att bygga ett sammanhängande pentagram med standardbitar. Nu har jag inte kollat överdrivet noga på alla tross-tillverkares utbud, men det verkar som att det kan bli svårt att få till med enbart standard-delar

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pentagram truss??

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Det blir 5 specialbeställda hörn med spetsig vinkel, 15 bokhörn, 15 rörstumpar med 30 dubbeldoughty samt valfria längder truss.

Låt någon tillverkare räkna på det samt rita upp det åt dig.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster