Spelkonsoler

Här kan du efterfråga utrustning för dina tillfälliga hyresbehov.
Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Spelkonsoler

Inlägg av Tobias Norrfors »

Det här är lite offtopic, men med lite tur har någon av er insyn i denna typ av verksamhet.

Jag skulle vilja hyra ut spelkonsoler, t.ex. PS4 och XBox One, men jag undrar om det finns några lagliga hinder? Behöver jag ha någon "licens" tro? Jag kan tänka mig att det är känsligare med själva spelen än med konsolen?

Är det någon här på forumet som hyr ut spelkonsoler?
Birdstreet Production

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Spelkonsoler

Inlägg av Jonas Areskough »

Det bör inte vara några problem att hyra ut spel, då många videobutiker gör just detta. Sen hur allt går till låter jag vara osagt, vet att dom köper in film till ett mycket högre pris, kan tänka mig att en viss procent är avgift på uthyrning sen. Konsolerna är nog bara att hyra ut skulle jag tro.

Carl Bergander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 184
Blev medlem: tis 29 aug 2006, 20:39

Re: Spelkonsoler

Inlägg av Carl Bergander »

http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Pr ... tillstand/" onclick="window.open(this.href);return false;

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: Spelkonsoler

Inlägg av Teddi Martinsson »

Tobias Norrfors skrev:Det här är lite offtopic, men med lite tur har någon av er insyn i denna typ av verksamhet.

Jag skulle vilja hyra ut spelkonsoler, t.ex. PS4 och XBox One, men jag undrar om det finns några lagliga hinder? Behöver jag ha någon "licens" tro? Jag kan tänka mig att det är känsligare med själva spelen än med konsolen?

Är det någon här på forumet som hyr ut spelkonsoler?
Vi hyr ut. Hur många behöver du och när?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster