LITECRAFT LED Outdoor PAR AT3

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

LITECRAFT LED Outdoor PAR AT3

Inlägg av Anders Elfvén »

Vet någon nåt, eller har åsikter om denna armatur, den verkar i mina ögon som en hyffsat bra armatur.
Har tänkt mig att andvända mig av 16 st. i en arkitektljussättning med olika spridningslinser.

Lite olika bud på omgivande arbetstemperatur, enligt hemsidan är den 0 till +35 gr, enligt återförsäljare är området -25 till +40gr. Undrar om tillverkaren vill gardera sig och man ändå kan andvända sig av den i svenskt utomhusklimat. Den har drygt tre år på nacken och jag funderar också om den är orealistiskt prisatt och om man betalar dyrt för gammal teknik.................

Som sagt, någon som vet mer.

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Re: LITECRAFT LED Outdoor PAR AT3

Inlägg av Anders Elfvén »

Ingen större respons kring denna armatur, beställde i alla fall 16 st. armaturer och 8 st 40gr. spridningslinser. Tillverkaren verkar seriös och armaturen är i alla fall inte lågbudget så man får hålla tummarna för att specarna håller. Frågetecken kvarstår dock om arbetstemperaturen, så om någon andvännt sig av denna armatur i utomhusmiljö är jag tacksam för lite information och erfarenheter......

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: LITECRAFT LED Outdoor PAR AT3

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tar gärna lite info om den när du har testat dom :)

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Re: LITECRAFT LED Outdoor PAR AT3

Inlägg av Anders Elfvén »

Första intrycket efter lite klämm och känn ger 2 av 5.

Av de 16 jag köpte är det kondens på insidan på 4 st. 3 dagar efter montage, IP65 ???? De 8 jag bytte till 40 gr. spridningslins håller tätt, kan vara så att skruvarna inte är riktigt åtrdagna från fabriken. Bra skjut i ljuset och någorlunda ljusbild gör ändå att de känns prisvärda, klena gummipackningar och billiga skruvar, display och trycknappar gör dock att kvaliten känns lite riskabel. Tysktillverkade men inte tysk kvalitet....
Listprissättningen på 797 EUR känns lite optimistisk, men om man som leverantör av armaturerna ska stå för garantier gentemot kund är det kanske befogat. Håller tummarna för att de jag köpt håller garantitiden ut.....
Ingen manual till hur linsbytet ska gå till, leverantören kan inte ta fram någon heller. Armaturerna har endast tysk manual .....
Jag fick i alla fall till linsbytet efter eget huvud och klurade ut hur armaturernas programmering var utformad.... räkna med huvudbry om ni inte kommer ihåg skoltyskan bra.....
De inbyggda ljusprogrammen inponerar inte och skiftningen mellan färgerna sker direkt, (ingen mjukfade). Krångligt byte av spridningslinser, ca: 25 min per armatur med en snabb skruvdragare. Jag är tveksam till hur de presterar i utomhusmiljö, men de levererar som sagt mycket ljus för pengarna......

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster