Seriös LED par 64 - vit diod

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Seriös LED par 64 - vit diod

Inlägg av Michael Christiansen »

Jag är less på att läsa om low end armaturer..

Ge mig en

Par 64, helst en (1) diod, 3200° Kelvin, nära 1000W kanna jämnförbar, linear dimmer, flera kurvor, lätt, snygg, hållfast, färgram och helst med 4 hållare till denna. 5 pol xlr, inga vinkelkontakter, ordentlig aflastning och ingen fläkt.

Inga tri-led, inga konstiga låtsas färgblandingar/emuleringar - jag vill ha pure studio whiteness och helst med en liten efterglöd... En (1) lampa = En (1) skugga

Vi skiter i det energisnåla - I want linear lumens, high output, no disco, no non-sense, no shit!

Och sen får den faktiskt kosta....

Finns den?

Micke Christiansen
Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Seriös LED par 64 - vit diod

Inlägg av Thomas Nilsson »

Med dagens teknik kan du hitta fina lampor med flera dioder som ger bara en skuga och inte massa fula färger heller. Jag tittade på tre olika modeller, en profil, en fresnel och en som var mer som parkanna.
Otroligt bra output och fint ljus.
(Den jag gillade bäst var RevEAL Studio)
Här kan du läsa mer om dessa. Vet dock inte om de finns på Europiska markanden ännu..men finns i USA. (Såg dem på plasa och fick demo nu i veckan i Sthlm)

http://www.prismprojection.com" onclick="window.open(this.href);return false;

/Thomas

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Seriös LED par 64 - vit diod

Inlägg av Anton Gildebrand »

ETC har en armatur som heter Desire Studio som kanske kunde vara något? Inte en diod visserligen men det verkar vara en av de få LEDarmaturer som faktiskt är seriösa.

Annars om man vill ha profiler så var ju jag och Lucas och kollade på Coemars LED-profiler på PLASA, och de var ju helt klart imponerande :)
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Seriös LED par 64 - vit diod

Inlägg av Michael Christiansen »

Hej Thomas

Dom ser ju riktigt bra ut, riktigt bra!

Grejen är, att den måste passa till en PAR 64 ram storlek, för att det ska vara riktigt bra.

Tack för info :D

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
Thomas Nilsson skrev:Med dagens teknik kan du hitta fina lampor med flera dioder som ger bara en skuga och inte massa fula färger heller. Jag tittade på tre olika modeller, en profil, en fresnel och en som var mer som parkanna.
Otroligt bra output och fint ljus.
(Den jag gillade bäst var RevEAL Studio)
Här kan du läsa mer om dessa. Vet dock inte om de finns på Europiska markanden ännu..men finns i USA. (Såg dem på plasa och fick demo nu i veckan i Sthlm)

http://www.prismprojection.com" onclick="window.open(this.href);return false;

/Thomas
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Seriös LED par 64 - vit diod

Inlägg av Michael Christiansen »

I'll be damned...

Det finns alltså ingen par64 storlek som matchar ovanstående spec?

Otroligt...

*fundersam*

God jul på Er!

//Micke Ø
http://www.teaterlys.se" onclick="window.open(this.href);return false;
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster