Tri Flood problem.

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Tri Flood problem.

Inlägg av Anders Elfvén »

Jag har andvänt mig av 14 st. Tri Flood i en ljussättning som jag har problem med att få igång. Armaturerna ligger på 4 linjer via en DMX- split och är slutterminerade.
Problemet är att vissa av armaturerna fastnat i show-mode och går inte att styra via ljusbordet. Någon som vet eller har en kvalificerad gissning på var felet kan vara.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Tri Flood problem.

Inlägg av Nicke Löfgren »

Står alla armaturer i dmx mode? Kan det vara så att vid strömbortfall att dom ställer in sig i en annan mode??
Kan va så att dom har olika mjukvara

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Re: Tri Flood problem.

Inlägg av Anders Elfvén »

Problemet är att på vissa armaturer fastnar dom inte i DMX mode, dom andra programfunktionerna fungerar som dom ska men det går inte att låsa och styra armaturerna i dmx mode. Ja olika mjukvara är ju inte helt osannolikt, jag har fått hem armaturerna i tre olika versioner inom ett halvår, bruksanvisningen är dock densamma till alla armaturerna.

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Tri Flood problem.

Inlägg av Anton Gildebrand »

Ibland kan ju sånna här LED-armaturer vara lite gnälliga med inställningar medans de har DMX inkopplat, har du provat att koppla ifrån DMX på armaturen och sen ställa in?
Flest inlägg när den dör vinner!

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Re: Tri Flood problem.

Inlägg av Anders Elfvén »

Provar att koppla från signalen när jag adresserar i morgon, får se om knuten sitter där. Upptäckte ikväll när jag var vid installationen att elektrikern inte slutterminerat och att vissa IP21 skarvar inte var tätade, kanske har det smygit sig in fukt i signalkedjan.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster