PAR 64 LED-insatts?

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Mikael Blohm
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 113
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 00:18

PAR 64 LED-insatts?

Inlägg av Mikael Blohm »

PAR 64 LED-insatts?
Finns det?
När kommer det?
Bra idé?

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: PAR 64 LED-insatts?

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Du vill alltså byta ut vanliga glödlampan mot en LED?
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: PAR 64 LED-insatts?

Inlägg av Anton Gildebrand »

Bra idé? Nä det skulle jag inte vilja påstå. Vart ska man sätta addresering och dmx anslutnigarna? Då måste man ju borra upp kannan för kontaktdon och där försvinner det smidiga.

Har svårt att tro att man skulle vinna något på det. Par-kannor (vanliga och led) är ju såpass billiga, och har svårt att tro att man skulle kunna få ner en insats så mycket billigare.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: PAR 64 LED-insatts?

Inlägg av Kim Toivanen »

Finns ju gott om plats för två XLR uttag samt en liten dipswitchrad i hålet som blir över när man plockat ur glödis och tillhörande "ratt" för justering, se bild.
Bild
Men det är nog sant att det inte skulle bli så speciellt mycket billigare än att köpa en komplett armatur.
-+> www.ell.nu <+-

Mathias Norén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 13:22
Presentation: Halloj,

Har jobbat lite här o var.
Provningsingenjör SEMKO
Servicechef Spectra
Ljustekniker Dramaten
Elverkstaden Dramaten
Interlite/Wireless Solution
Semilab AB
Ort: STOCKHOLM