Billiga glödlampor till par kannor

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Robin Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 19:47
Ort: ...

Billiga glödlampor till par kannor

Inlägg av Robin Nilsson »

Ska köpa ett större parti med Par64 och Par56 glödisar.
Vart hittar man det billigast i sverige.?

har hittat i tyskland på vårt allas thomann.de
Men jag vill inte ta glödlampor från tyskland av den enkla anledningen att
det är ganska sköra prylar.

Nån som vet?

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 487
Blev medlem: mån 21 aug 2006, 19:26
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Tror inte att det är någon fara att plocka hem från thomann. De brukar vara ganska duktiga att packa på allt i "pang-plast". Har själv köpt en del lampor därifrån och det har aldrig vart nåt problem.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Patrik Nystrand
Rookie
Rookie
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 07 aug 2005, 15:59
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Patrik Nystrand »

Ta kontakt med Lucas på TLP http://www.tlp.se/ eller på 036-162233.
Han har vettiga priser och bra leveranskapacitet . Han har både GE-lampor och lampor av mindre kända fabrikat .

Per Clementz
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 23 maj 2006, 07:56
Kontakt:

Re: Billiga glödlampor till par kannor

Inlägg av Per Clementz »

Robin Nilsson skrev:Men jag vill inte ta glödlampor från tyskland av den enkla anledningen att
det är ganska sköra prylar.
En PAR-lampa tål relativt mycket stryk och alla lampor som säljs i Sverige har transporterats hit från utlandet.

Robin Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 19:47
Ort: ...

Inlägg av Robin Nilsson »

fast det är lite lättare att ha att göra med en svenskt företag när nånting pajjar än ett utländskt...men det är ju bara min syn på saken...

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Men robin, om en lampa pajjar så är de inte mkt att göra åt. om den inte pajjar under frakten vill säga. Sen är som sagt par kannor inte så känsliga. de värsta är väl om dom är varma o du ställer ut dom i minusgrader och sedan tappar dom..
//Carpvik

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Axel philip är väl ett bra företag annars. De har glödisar till precis allt. finns säkert billigare någon annanstans, men dom har en hel del hemma och de finns i Sverige...

WWW.Axelphilip.com är webadressen...

Mvh
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Säg att vi tar en vanlig PAR-64, 1000W, NSP (GE Super CP61) så listar den hos Bellalite 710:- inkl moms, Thomann tar 292:-.

Säg nu att du ska ha 12 st sådana, i Sverige kostar de då 8520:-, i Tyskland 3504:-, du har alltså "råd" att krascha 17 lampor i transporten innan du är uppe i samma summa, knappast troligt?

Nu är det ju bruttopriser ifrån Bella, men jag tror inte du får ca 60% off hos Bella, nu har jag inte rabattlistan, men de ligger i prisgrupp 9, så någon som har den kan ju se vad rabatten ligger på.

Jag skulle dock inte våga köpa något mindre känt märke därifrån, tex "omnilux" har jag dåliga erfarenheter av, en säljare (i sverige) hade skickat med sådana lampor på köpet (de kostar ju skit och inget), efter en timme hade 3 av 4 lampor slocknat eller rent av exploderat och fyllt armaturen med glas.

Nu uppmanar jag inte alla att bojkotta svenska företag, det finns flera fördelar man inte får glömma bort med att handla här hemma.

Vi köpte tex en ny pioneerspelare och mixerbord, tyskland var någon tusenlapp billigare men vi valde Sverige. Efter någon månad gick nätdelen på pioneerspelaren och den skulle servas, nu gick det på ett par dagar och kostade oss inget, skulle vi skickat den till tyskland skulle det kostat mer i både frakt och stillestånd.

Detta var en liten parantes, tyskland vs sverige har vi fler andra trådar att fortsätta den diskussionen i, men vad det gäller dina glödisar så är prisskillnaderna ganska stora.. Avgör själv vad du vill betala för exakt samma lampa och vart du vill handla!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Kort sagt så köp förbrukningsmateriel från tyskarna och köp prylarna här hemma?

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

http://www.scenutrustning.com/ Teknilux i Bunkeflostrand

Billig butik i Sverige, kan nästan konkurrera med Thomann. Prylar som molton är t.o.m. något billigare på Teknilux

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Någon som har handlat där? Priserna på backdrops är riktigt bra...
//Jonas - ljudoljus.net crew

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Vi har köpt backdrop av dem, var schysst...

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Kort sagt så köp förbrukningsmateriel från tyskarna och köp prylarna här hemma?
Eller köper man allt från tyskarna...om det nu är biliggare!!!
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Olof: Precis.

Sen dagen då grejorna inte funkar så står du där och ser fånig ut, eftersom dina Tysklandsköp lätt till att det inte finns någon support kvar i Sverige längre...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Jag tänker att i längden om man köper i tyskland hela tiden. o alla börjar göra de. Då kommerj u våra svenska ÅF försvinna och med dom service ställena. Och då har vi juj genast ett problem. Men nu är klockan tidigt och ja tänker nog inte helt klart..heh
//Carpvik

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Den dagen utrustningen inte funkar så finns det garanterat en mycket kopetent servic i svearike, om det nu mot allt förmodan inte skulle finnas det så får man välla knippla o knåpla själv eller skicka på service till "Tyskland",
Men att en hel del av samma märke o kvalisort kan skilja sig med över 5000 kr och mer mellan svenska leverantörer och nu ex tyskland det får en liten firma som min att tänka en extra gång...men på det bygget jag jobbar nu så skulle man inte tänka lika dant för där har vi mycket pangar att röra oss med...så man måste ju se allt ur ett ekonomiskt perspektiv.

Tror ju inte svenska leverantörer bara försvinner plopp o all kompetens försvann från sverige, där imot skulle de få sig en match som jag tror börjar bli nödvändig för att hålla konkurransen öppen och priserna i någerlunda god kondition, kraven höjs på levernatörerna runt om i sverige och världen...

En tanke som slog mig! Jämför spritmonopolet med att en firma har agenturen på ett visst märke...Vad tycker vi om det ena, o det andra???
Kanske inte så klockren tanke men den slog mig...
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jämför detta med spritmonopol och agenturer med det läge som finns i Usa där Walmart satt sig själva i en sådan situation där de efter att ha dödat massvis med lokal service och hög kompetens själva håller på att dö ut, efter att ha urlakat marknaden. Det är ingenting som säger att Thomann inte kommer ha en liknande effekt i Sverige.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Det går ju inte att jämföra spritmonopolet med agenturer. Spritmonopolet förbjuder andra än systembolaget att sälja sprit, medans du, om du kan få tag på produkten i fråga, har fritt fram att sälja samma produkt som den officiella agenturen. Paralellimport har alltid förekommit, och på senare år ökat mer och mer.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

På samma sätt som folk betalar för att ha en agentur, men inte har monopol på att sälja produkten, så säljer ju en del agenturer direkt till kund, fast det finns ett företag på kundens ort som betalar mycket för att vara agenturens återförsäljare... :(
KISS. Keep It Simple Stupid.

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

intressant svar, men som jag sa Kanske inte så klockren tanke men den slog mig...
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster