Billiga glödlampor till par kannor

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

David Wennberg skrev:På samma sätt som folk betalar för att ha en agentur, men inte har monopol på att sälja produkten, så säljer ju en del agenturer direkt till kund, fast det finns ett företag på kundens ort som betalar mycket för att vara agenturens återförsäljare... :(

Jag har då aldrig hört talas om att någon skulle betala för en agentur eller för att vara ÅF. Men visst suger det om man marknadsför produkter och sedan säljer generalagenten direkt till slutkund.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Jag vet inte om det är så mycket värt med lokala leverantörer. Min lokala leverantör heter Musikbörsen och dom har inte ens färgfilter hemma. Det får man köpa på Kjell & Company två kvarter bort. Plus att dom är minst dubbelt så dyra som Thomann på ljusprylar.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Den lokala leverantören behöver ju inte ligga i samma kvarter. Våran lokala leverantör på ljus ligger i växjö det är en bra bit över 50mil dit. Men det är fortfarande mer lokalt än tyskland! Tar en dag att få upp sakerna med företagspaket, går paketet innan 15.00 så har man det vid lunch dagen efter. Det är tillräckligt lokalt för mig.

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Finns även stora o då menar jag STORA leverantörer som ligger med bara en budbil bort...Dessa kan oxå ta LÅNG tid på sig att leverera reservdelar till viss utrustning som man anser borde finns på typ "ta självlagret" Är säker på att det hade gott snabbare att få delarna skickat från annat land...så stora som små spelar oftast ingen roll kanske?!
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Gustaf:

En lokal leverantör är något som man har inom bekvämt bilavstånd så att man åka dit och titta på prylarna i verkligheten och snacka öga mot öga med människor av kött och blod.

Beställer man på postorder är det väl ingen skillnad om firman ligger i Borås eller Grekland?

Själv brukar jag t.ex. beställa karaoke-skivor från USA. Kommer rakt hem i brevlådan inom en vecka. Lika snabbt som beställning från många firmor i Sverige, dessutom billigare!

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Olle; vem bestämmer vad som är ett bekvämt bilavstånd då? Och för de mesta i den här branschen så brukar man kika på kompisarnas eller kollegornas bord och saker man funderar på att skaffa, inte många butiker/leverantörer som ligger hemma med ett helt gäng Dm2000 ex. för att bara visa upp...
//Carpvik

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst